Szerdán jelent meg az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) rendelete a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést, tengelycsoport-felszerelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló NFM-rendelet módosításáról.
Módosították a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést, tengelycsoport-terhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló rendeletet, hogy eljárási és túlsúlydíj fizetése nélkül szállíthassanak a rendeletben meghatározottnál nagyobb tömeget az üzemanyagot szállító járművek.
Ennek értelmében:
A rendelet módosítására felfigyelő Portfolio cikkében azt írja: minderre valószínűleg azért kerülhet sor, hogy az egész ország területén biztosítani lehessen az üzemanyagok ellátásbiztonságát, a szállító cégeknek pedig ne kelljen extra díjat fizetniük a megnövekedett üzemanyag-szállítás miatt.
A kormány még március 3-án döntött arról, hogy a kis benzinkutak literenként 20 forintos támogatást kaphatnak az árstoppal érintett 95-ös benzin és a gázolaj értékesítése után.
Az erről szóló kormányrendelet két nappal később, március 5-én lett közzétéve. A rendelet az innovációs és technológiai miniszter számára azonnali feladatként szabta meg, hogy gondoskodjon a támogatási program részleteinek és feltételrendszerének kidolgozásáról, illetve a közzétételről.
Az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. oldalán március 16-i keltezéssel jelentek meg a rendelet részletei. A „Kisbenzinkutak támogatása 2022” program keretében
A támogatási program lényegét képezi, hogy
A támogatás iránti kérelmeket április 4. és 12. között, valamint május 1. és 12. között lehet benyújtani az IFKA felületén.
Alkotmánybírósági pereket fontolgatnak a magyar állam ellen a kisebb hazai benzinkutak, amik kapcsolódnak a 480 forintos üzemanyagár-korláthoz, számukra pedig hátrányosak – tudta meg a Népszava.
Szerdán az iparág kisvállalkozóit tömörítő Független Benzinkutak Szövetsége (FBSZ) ülésén ezzel kapcsolatban tartott tájékoztatót Karsai Dániel alkotmánybírósági és strasbourgi ügyekben jártas ügyvéd. Az iparág kis szereplői úgy vélik,
A terv szerint a szövetség koordinálná a kereseteket, de azokat mindegyik cég egyénileg indíthatná el. A Népszava ugyanakkor megjegyzi, hogy a perek hetek múlva indulhatnak el, és csak évek múlva zárulhatnak.
Különös tekintettel, ha az eljárás a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bíróságán folytatódik egy esetleges hazai kudarc után.