Abszolút értékben növekedett a magyar média- és kommunikációs piac.
A koronavírus-járvány erőteljes hatásai közepette tavaly a médiaköltések egyharmada a globális digitális szereplőknél csapódott le – közölte a Magyar Reklámszövetség.
A helyzet egyértelmű nyertesei a globális digitális platformok, például a Google és a Facebook volt, esetükben a volumen 2021-ben 28,2 százalékkal növekedett 2020-hoz képest.
A tartalmat itthon előállító, helyben adózó és hazai szabályok szerint működő magyar médiatulajdonosoknál realizálódó reklámbevételek növekedése abszolút értékben kisebb arányú volt, reálértéken a pandémia előtti, 2019. évi szint alatt maradt 2021-ben.
Gulyás János, az MRSZ elnöke hangsúlyozta, hogy a médiatorta szeleteinek összértéke 2019-hez képest 0,2 százalékkal csökkent 2021-ben, a kommunikációs torta pedig 11,1 százalékkal csökkent reálértéken, miközben a 2020-ban kezdődő Covid-válság 2021-ben jelentősen nehezítette a médiapiac és a kommunikációs vállalkozások többségének teljesítményét.
A teljes MRSZ-médiatorta 2021-ben 304,9 milliárd forintot tett ki, ami annyit jelent, hogy összességében a korábbi évhez képest 19,5 százalékkal, 2019-hez képest azonban kisebb mértékben, 17,9 százalékkal nőtt.
Az MRSZ-médiatorta hazai médiaszeleteinél (televízió, lokális digitális tartalomszolgáltatók, sajtó, közterület, rádió, mozi) realizálódott reklámköltés 203,1 milliárd forintot tett ki.