Minden korosztály egyre jobban figyel az egészségtudatosságra és a fenntarthatóságra. 2020 óta drasztikusan emelkedett a jól tárolható növényi tejhelyettesítő termékek iránti kereslet.
22 százalékkal emelkedett tavaly a növényi alapú termékek közül a sajt, a hűtött desszert és puding, a jégkrém, tej, tejszín, tejszínhab és joghurt helyettesítésére használt élelmiszerek forgalma Magyarországon – írja hétfői számában a Világgazdaság.
A lap megkeresésére a NielsenIQ azt a tájékoztatást adta, hogy a felsorolt termékek összesített forgalma 2020-ban 18,5 milliárd forintot tett ki, viszont tavaly már a 23 milliárd forintot is megközelítette.
A PIAC LEGFELKAPOTTABB TERMÉKEI A NÖVÉNYI ALAPÚ ITALOK, EZT VÁSÁROLJA A NÖVÉNYITERMÉK-VÁSÁRLÓK HÁROMÖTÖDE.
A második leggyakrabban vásárolt termék a habspray, amelynek a népszerűsége ugyan egy év alatt 4 százalékponttal visszaesett, de még így is 12 százalékos részt hasít ki a szektorból.
A mért forgalom zömét a gyártói márkás termékek eladása generálja: 84 százalékot tettek ki az ilyen típusú készítmények 2021-ben, csakúgy, mint az előző évben. Ezekre több mint 19,5 milliárd forintot költöttek a fogyasztók, a saját márkás termékekre pedig 3,5 milliárd forintot.
A piac két nagy szereplője, a Danone Magyarország Kft. és a Real Nature Kft. növényi alapú termékeinek forgalma évről évre két számjegyű növekedést ér el. Ennek okát abban látják, hogy
MINDEN KOROSZTÁLY EGYRE JOBBAN FIGYEL AZ EGÉSZSÉGTUDATOSSÁGRA ÉS A FENNTARTHATÓSÁGRA.
A másik ok a világjárvány hatása: 2020 óta drasztikusan emelkedett a jól tárolható növényi tejhelyettesítő termékek iránti kereslet, mivel sokan feltöltötték az otthoni „járványkamrát”.