A magas gyártási és szállítási költségek, valamint az anyaghiány húzza meg az abroncsgyártók árait. Az ukrajnai háború miatt további emeléseket jelentettek be – írja az autoszektor.hu.
Michael Schwämmlein, a német Szövetségi Gumiabroncs-kereskedelmi és Vulkanizáló Kézműves Szövetség (BRV) műszaki igazgatója elmondta, az abroncsgyártók fokozatosan emelték áraikat az elmúlt néhány hónapban a nyersanyag-, az energia- és a szállítási költségek meredek emelkedése miatt.
A beszerzési helyzet romlott egyes nyersanyagok, például a korom vagy a szintetikus gumi ellátási szűk keresztmetszete miatt
– idézi Michael Schwämmleint az Automobilwoche. Majd hozzátette, hogy ezt a vásárlók is érezni fogják: üzleti okokból a kereskedőknek is emelniük kell az árakat.
Az autoszektor.hu beszámolója szerint az Alzura Tyre24 platform elemzése alapján februárban és márciusban átlagosan bő 15 százalékkal nőttek a gumikereskedők és a szervizek beszerzési árai a tavalyi év azonos időszakához képest. Az árak már tavaly átlagosan 6,5 százalékkal emelkedtek.
A legnagyobb német gumiabroncsgyártó, a Continental szóvivője szerint nem lehet általános megállapításokat tenni a gumiárak alakulásáról. Elmondása szerint az európai gumiabroncsgyártás ellátási helyzete jelenleg romlik „a bevezetett szankciókra és a logisztikai szűk keresztmetszetek súlyosbodására tekintettel”.
Ennek megfelelően megfelelő készenléti terveket aktiváltunk, amelyek tartalmazzák a készenléti készleteket és az alternatív beszállítókat. A termelés jelenleg az európai gumiabroncsgyárakban folytatódhat
– tette hozzá a szóvivő.
Mint arról korábban az Index is beszámolt, az orosz–ukrán háború miatt jelentősen lelassul vagy akár szinte teljesen leállhat az autógyártás Magyarországon. A háború miatt hiány alakult ki az európai autópiacon az elektromos kábelelosztó egységekből (kábelkorbácsokból), amelyek számos autóalkatrész gyártásához szükségesek.
Folyamatosan követjük az orosz–ukrán háború eseményeit, hétfői percről percre frissülő cikkünket itt találja.