A Volkswagen az ikonikus Scout márka feltámasztását tervezi. A csoportnál ez lehet az elektromos járművek új brandje, amelyet főleg az Egyesült Államok piacára szánnak.
A német autóipari óriáscég új márkát indíthat az Egyesült Államokban, a Scoutot. Ennek első, elektromos SUV-ja (sport-utility vehicle), valamint egy elektromos pickupja hamarosan piacra is kerülhet. A Volkswagen egyelőre még csak tervezi a brand elindítását, de megerősítették a CNBC-nek, hogy felügyelőbizottsága hamarosan szavaz a javaslatokról.
A Scout az Egyesült Államok piacán nem is igazán új márka: története a hatvanas évekre nyúlik vissza, amikor az International Harvester – a mai Navistar International Corporation – megkezdte a fejlesztést. Eredetileg annak a konszernnek a családi terepjárói futottak a név alatt, de még az amerikai piacon sem tudtak befutni. A Scout gyártása 1980-ban szűnt meg. Ma a Navistar a Traton-csoport része, amely maga is a Volkswagen-csoport leányvállalata, így a németeknek nem jelent problémát a név megszerzése.
A Reuters két, az ügyet ismerő személyre hivatkozva szerdán azt írta, hogy a VW nagyjából százmillió eurót (38 milliárd forintot) fektetne az új márkába, hozzátéve, hogy esetleg „külső finanszírozást keresne befektetőkön keresztül vagy tőzsdei bevezetéssel a gyártási kapacitások bővítéséhez”.
A Scout márka bevezetése nem lenne meglepő a Volkswagentől, amely 2021 júliusában bejelentette, hogy terveik szerint 2030-ra eladásainak felét akkumulátoros elektromos járművek adják majd. A vállalat szerint 2040-re a főbb piacokon új járműveinek csaknem száz százaléka nulla károsanyag-kibocsátású lesz. Viszont egyelőre nem állnak jól az e-autós versenyben, messze lemaradtak a Teslától, de még a Renault-tól is az európai piacokon.
(Borítókép: Uwe Meinhold / EPA / MTI)