Ügyfelei körében végzett kutatást az Erste Bank a pénzügyi tudatosságról, melynek eredményeit nemrég publikálta a pénzintézet.
Odafigyelnek a magyar emberek pénzükre, a bevásárlásokat körültekintően intézik, az akciós ajánlatok keresése mellett pedig arra is ügyelnek, mit és mennyiért vesznek meg – közölte ügyfelei körében elvégzett kutatása eredményeit az Erste Bank az MTI-vel.
A felmérés szerint a legtöbben – a válaszadók 40 százaléka – listát ír a bevásárlás előtt, amihez később ragaszkodnak, vagy a szokásos dolgokat veszik meg, így nagyjából tudják, mennyit fognak költeni.
A nőkre, a fiatalabbakra és a budapestiekre jellemzőbb, hogy előzetesen összeírt listával vásárolnak, melyhez tartják is magukat.
A férfiak inkább az akciós, kedvezőbb árú termékeket keresik, az idősebb korosztály jellemzően a megszokott dolgokat veszi, a vidéken élők pedig szívesen tájékozódnak az akciós újságokból.
Az Erste Bank a válaszadók által reakció alapján azt is közölte, hogy a nők gondosabban kezelik a családi kasszát. Ötvennégy százalékuk ugyanis már az ezer forintos termékek esetén is összehasonlítja az árakat, míg a férfiak esetében ez az arány csak 44 százalék.
Akciós terméket 75 százalék vesz rendszeresen, és a válaszadók több mint a fele gyűjt pontot, 41 százalékuk pedig kuponos-kedvezményeket is igénybe vesz. Az élelmiszerek esetében a többség arra is odafigyel, milyen összetevőket tartalmaz a lehetőleg Magyarországról származó áru.
A kutatás szerint az élelmiszereknél a származási ország mellett különösen fontosak az akciók, a különféle pontgyűjtő lehetőségek szerepe, valamint az, hogy az adott termék megbízható forrásból származzon.
A válaszadók 72 százaléka mondta azt, hogy figyeli az élelmiszerekhez kapcsolódó akciókat, míg kétharmaduk részt vesz valamilyen pontgyűjtő programban is. A vásárlók 85 százaléka különösen odafigyel arra is, hogy az adott élelmiszer megbízható helyről származzon – derült ki az Erste Bank felméréséből.