Index Vakbarát Hírportál

A győri Audi elnöke szerint aki most nem lép, az lemarad

2022. június 21., kedd 16:54

Az Audi mintegy 120 milliárd forintos beruházással elektromos meghajtásért felelős gyáregységet épít Győrben, ötszáz újabb munkahelyet hozva létre – jelentette be kedden Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Ezzel kapcsolatban nyilatkozott lapunknak Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, aki elmondta, felkészültek az átállásra.

Szijjártó Péter magyar külügyminiszterrel közösen jelentette be Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatósági elnöke, hogy az Audi belevág a MEB Eco. beruházásba, mely révén egy új üzemben fogják gyártani a Volkswagen-konszern legújabb elektromos motorjait. A fejlesztéssel ötszáz új munkahely jön majd létre, amikor a tervek szerint 2025-ben megindul a termelés Győrben. A beruházás részeként kialakítanak egy új gyártóterületet is. A külügyminiszter hangsúlyozta, hogy a kormány által 8,5 milliárd forinttal támogatott fejlesztés tovább erősíti a magyar pozíciókat az elektromosautó-iparban. Szijjártó Péter beszédében azt is elmondta, hogy a magyar gazdaság gerincoszlopát mára egyértelműen

az autóipar jelenti, amely az elmúlt tizenkét év alatt rendkívüli fejlődésen ment keresztül.

A szektor magyarországi termelési értéke 2010-ben 3600 milliárd forint volt, míg 2021-re 9400 milliárd forintra nőt – ezt külön hangsúlyozta Szijjártó Péter, aki szerint a „lendület nem kopott meg a globális és kontinentális kihívások ellenére sem”, hiszen a tavalyi rekordot követően az idei év első négy hónapjában elérte a rekordnak számító 3500 milliárd forintot. Az autóipari ágazat ma 158 ezer magyar embernek ad munkát. Magyarország autóipari szektora kilencvenszázalékos kiviteli hányaddal dolgozik, a világ huszadik legnagyobb járműipari exportőre.

A külügyminiszter által bemutatott fejlődésből az Audi is kivette a részét, és Győrben létrehozta a világ legnagyobb autóipari motorgyárát, ahol több mint tizenkétezer munkavállaló dolgozik. A cég tavaly Magyarországon 171 ezer autó gyártásában volt mellék- vagy főszereplő, ezeket a világ 122 országában értékesítette. A miniszter rámutatott, hogy az Audi az egyik legfontosabb partner a kormány azon célkitűzésének elérésében, hogy segítsen az autóipar forradalmi átállásában, az elektromos motorok szériagyártásában.

Elektromos átállás

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, az Európai Unió terve szerint 2035-ig betiltják a környezetszennyező belsőégésű motorokat, tehát ezt követően már csak olyan járművet lehet értékesíteni, amely nem szennyezi a környezetet. Brüsszel ezzel is felgyorsítja az elektromos járművekre való átállást, ami rendkívül fontos a 2050-es klímasemlegességi célok érdekében. Ez óriási kihívások elé állítja az autóipart Közép-Európában, így Magyarországon is.

Ahhoz, hogy a magyar termelés gerincoszlopa továbbra is az autóipar legyen, muszáj ilyen beruházásokat indítani. Ezzel kapcsolatosan Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke úgy fogalmazott lapunknak, hogy ebben a kérdésben „az a nagy művészet, hogy ezt az átalakítást úgy oldjuk meg, hogy a belsőégésű motorok világából zökkenőmentes legyen az átállás”. Kiemelte, hogy már jó néhány éve dolgoznak ezen: „Már valójában egészen odáig eljutottunk, hogy elmondhatjuk, hogy ezt az arányt úgy tudjuk mozgatni, ahogy a megrendelő szeretné. Tehát az Audi Hungaria rendkívül rugalmas, és nagyon gyorsan tud reagálni a megváltozott igényekre, továbbá alapvetően bármilyen követelményt tudunk teljesíteni.” Az Audi Hungaria elnöke szerint ehhez egyszerre kellett a szoros kapcsolatrendszert a kormánnyal, és a beruházási összeg, amelyet az Audi Magyarországra hozott.

Jelenleg tizenkétezer munkahely van csak nálunk. Természetesen az is nagyszerű, hogy megvan a közvetlen kapcsolat a magyar kormány felé. Kifejezetten Szijjártó Péterrel és munkatársaival szoros a kapcsolat, akik mindig meghallgatnak minket. Az Audi Hungaria és a magyar kormány céljai nagyon jól egybevágnak

– nyilatkozta az Indexnek Alfons Dintner.

A külügyminisztériumban tartott bejelentés értelmében most kisebb elektromotorok gyártását fogják megindítani nagy darabszámban gyártott autókhoz. Az Audi Hungaria elnöke kiemelte, hogy gyakorlatilag bármilyen típusú motort tudnak kínálni a Volkswagen-konszern számára. „Nem csupán gyártjuk, hanem az elektromotoros gyártási kapacitást és a hozzá kapcsolódó szaktudást is tudjuk folyamatosan fejleszteni. Eddig mindig is az Audi Hungaria stratégiája volt, hogy kompetenciát, hozzáértést és szaktudást is építsünk” – nyilatkozta Alfons Dintner.

Az Audi Hungaria konzekvensen átállítja termékportfólióját az elektromos autókra, a 2026-tól érkező új Audi-modellek már mind elektromos hajtásúak lesznek. 2033-tól folyamatosan kivezetik a belsőégésű motorokat, de ennek pontos időpontja még nincs véglegesítve. A jövőben Győrben készülnek az elektromos hajtások és a Volkswagen-konszern tisztán elektromos modelljei.

(Borítókép: Alfons Dintner. Fotó: Szollár Zsófi / Index)

Rovatok