A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel teljes egészében magyar tulajdonba került a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat – közölte a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. hétfőn az MTI-vel.
Hangsúlyozták: az akvizícióval a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. célja, hogy a Dunakeszi Járműjavító Kft. a magyar nemzeti vasútipari gépgyártás egyik vezető szereplőjeként további piaci expanzióba kezdhessen, és piaci részesedését jelentős mértékben növelhesse.
A tájékoztatás szerint a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte az irányítást, és a társaságban a magyar tulajdoni hányad 100 százalékra emelkedett, így folytatódhat a személyvagonok gyártása az Egyiptomi Államvasutak részére. A magyar állam hathatós segítségével tető alá hozott megrendelés teljesítéséről szólva azt írták, hogy már több mint a vagonok felét leszállították.
A Transmashholding Hungary Kft. a jövőben Ganz-MaVag International Kft. néven, a TMH Hungary Invest Zrt. pedig Ganz-MaVag Invest Zrt. néven folytatja tevékenységét – tájékoztatott a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt.
Mindez azért érdekes, mert a cégjegyzék szerint a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. korábbi tulajdonosa Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter volt a ceginfo.hu adatai szerint 2021. 05. 26-ig. Új tulajdonost azóta sem tüntet fel a rendszer, viszont a frissen kinevezett miniszter egészen 2022. május 23-ig a cég igazgatóságának elnöke volt. A kinevezés miatt azonban bizonyos üzleti érdekeltségeitől meg kell válnia, a cseh repülőgépgyártó vállalkozását például Hernádi Zsolt vette meg. A cégbírósági adatok szerint azért továbbra is a társaság vezető tisztviselője marad Halkó Gabriella Erzsébet, aki többek között a több céges áttételen keresztül részben a miniszter tulajdonában lévő Las Vegas Casino vezetésében is cégjegyzésre jogosultként szerepel.
A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. egyébként tavaly masszívan veszteséges volt, a 2020-ban még 102,238 millió forintos saját tőkéjét 26 millióra szállították le, miután 76 milliós adózás előtti veszteséget könyveltek el. Ennél kicsit jobban ment tavaly a Dunakeszi Járműjavítónak, mivel 30,369 milliárd forintos árbevétel mellett 191 millió forintos adózott eredménnyel zárta az évet. A Ganz-MaVag Invest Kft. 1,4 milliárd forintos árbevétel mellett 858,8 millió forintos adózás előtti eredményt ért el 2021-ben, míg a Ganz-MaVag International Kft. 58 milliárdos árbevétel után 8,693 milliárd forint adózás előtti eredménnyel zárta az elmúlt évet.
Nyilvános cégadatok szerint a Dunakeszi Járműjavító Kft. 2021-ben 30,4 milliárd forint értékesítési nettó árbevételt ért el az előző évi 10,7 milliárd forinttal szemben, adózott eredménye pedig tavaly 191 millió forintot tett ki, szemben az előző évi 346 millió forinttal – írja az MTI.