A Victoria’s Secret már 2014-ben arculatváltás mellett döntött, mivel számtalan vád érte az amerikai fehérnemű-vállalatot, hogy nem eléggé nyitott a teltebb vagy idősebb nők irányába, ráadásul a kismamáknak sem gyárt termékeket.
Ed Razek, a márka volt marketingigazgatója még néhány éve úgy nyilatkozott, hogy a vállalat nem fog transznemű és teltebb nőket alkalmazni, hiszen akkor nem marad meg az a fantáziavilág, amelyben szerinte csak a vékony nőknek van helyük.
A nyilatkozat után a brand népszerűsége bezuhant, az ikonikus divatbemutatók nézettsége a felére csökkent, ezért az angyalszárnyas felvonulások is megszűntek.
A márka viszont megrázta magát, kivált az L Brands anyavállalatából, bejelentette giga-részvényvisszavásárlási programját, és most saját oldalukon több új márka megjelenésének adnak teret.
A VS&Co-Lab néven futó projekt során a közepes és nagyméretű fehérneműket, úszódresszeket gyártó cégek jelennek meg a márka weboldalán. A microsite-ot, az úgynevezett kurátori digitális platformot az amerikai oldalon keresztül lehet elérni – írja a Sourcing Journal.
„Az alaptevékenységünkön keresztül megvalósuló növekedés mellett fontos potenciált látunk az innovatív, releváns márkákkal való partnerségben, amelyek segítségével olyan kategóriákba és fogyasztói szegmensekbe terjeszthetjük ki a hatókörünket, ahol történelmileg alulreprezentáltak vagyunk” – mondta a lapnak Martin Waters vezérigazgató.
A VS&Co-Lab a Macy’s, a Walmart és a Target hasonló piactéri kezdeményezéseit követi, amelyek lehetővé teszik harmadik felek számára, hogy a platformon értékesítsenek.
A stratégia lehetővé teszi a kiskereskedők számára, hogy új fogyasztói csoportokra terjesszék ki a hatókörüket, és az alapkínálatukon kívül eső termékekkel is forgalmat generáljanak.
A VS&Co-Lab jelentős lépést jelent a vállalat evolúciójában, hogy stratégiai-üzleti partnerségeket építsen ki saját márkája kiegészítésére – közölte a Victoria’s Secret a portállal.
A platform 19 márkával indul: a vállalatok 75 százalékát nők alapították, tulajdonolják vagy vezetik. A For Love & Lemons és a Frankies Bikinis például, amelyekben a Victoria’s Secret kisebbségi részesedéssel rendelkezik, a platform első kereskedői között van.
Idén tavasszal a Victoria’s Secret Pink emellett kampányt indított az első férfi márkanagykövetével, Darren Barnettel, aki kapucnis pulóvereket, pólókat, valamint melegítőnadrágokat hirdetett. A márka az év elején Remi Bader plus-size influencert is felkérte, hogy bővítse a méretválasztékot az összes fürdőruhában egészen az XXL-es méretig.
(Borítókép: Justin Sullivan / Getty Images)