Hiába az általános infláció és az elszálló élelmiszerárak, a gyerekein, egész pontosan a gyerekei nyári szórakoztatásán nem spórol a magyar.
A nyári szezonban átlagosan 2–6 ezer forintot költenek a magyar családok strandjátékokra, az éves forgalom húsz százaléka realizálódik ilyenkor az üzletekben, ahol a forgalom a tavalyinál már 75 százalékkal magasabb – derül ki a REGIO Játékkereskedelmi Kft. MTI-nek küldött friss, online felméréséből.
Gyaraki Dávid, a REGIO marketingvezetője elmondta: a tavaly nyári értékesítéshez képest idén már most 35 százalékos növekedést tapasztalnak online, illetve 75 százalékos növekedést az áruházi vásárlásokban; előbbi 11 ezer forint, míg utóbbi 7750 forint átlagos kosárértéket jelöl. Adataik alapján nyáron a teljes éves forgalmuk 20 százaléka valósul meg, de a szezonális termékekre – főleg a webáruházban – egyre nagyobb a kereslet.
A felmérés szerint a gyerekek kedvenc nyári programjai a strandolás (72 százalék), a játszóterezés (69 százalék) és a kirándulás (47 százalék). A legnépszerűbb játékok közt a medencék és a különböző strandfelszerelések a legkelendőbbek, ugyanakkor Gyaraki Dávid szerint sokan gondolnak az árnyékban vagy az otthon töltött időre is például Lego-készlettel, Rubik-kockával vagy diavetítővel.
A nyári gyermekfelügyeletben a nagyszülők segítenek a legtöbbet, azonban sok család a táborozás lehetőségével is él. A felmérés alapján minden második 3 és 14 év közötti gyerek szerezhet idén tábori élményeket, akiknek 40 százaléka egy, 35 százaléka pedig két táborban is részt vehet. A megkérdezettek szerint a sport-, a 4-5 napos napközis és az alkotótáborok a legnépszerűbbek, melyekre átlagosan 20–40 ezer forintot szánnak a magyar családok.
A cég június 16–23. között lezajlott kutatásában 2176 fő, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő, nagyszülő vett részt.