A Magyar Telekom Nyrt. konszolidált árbevétele éves összehasonlításban az elemzői várakozásokat meghaladóan, 10,9 százalékkal 184,2 milliárd forintra nőtt az idén a második negyedévben – közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabványok (IFRS) alapján készült gyorsjelentésében.
A jelentés szerint a növekedést elsősorban a jelentős mobiladat- és a magasabb készülékértékesítés eredményezte, míg az észak-macedón leányvállalat hozzájárulását a magyar forint észak-macedón dénárral szembeni gyengülése tovább erősítette. Idén az első fél évben az összes bevétel 9,6 százalékkal 360,1 milliárd forintra nőtt, az adózott eredmény 26,4 százalékkal 31,1 milliárd forintra emelkedett.
A működési eredmények között kiemelték, hogy folytatódott a magyarországi ügyfélkör bővülése: egy év alatt a vezetékes szélessávú előfizetések száma 7,3 százalékkal, a tévé-előfizetések száma 6,1 százalékkal, míg a szerződéses mobil SIM-ek száma 5,1 százalékkal nőtt a második negyedévben. A mobil SIM-ek száma meghaladta az 5,81 milliót. A magyarországi optikai hálózat elterjedtsége a lefedettség bővülésével párhuzamosan tovább nőtt; az optikai ügyfelek száma 2022. június végére éves szinten 27 százalékkal bővült. A mobiladat-használat növekedése folytatódott, az átlagos havi használat elérte a 9,1 GB-ot 2022 második negyedévében – írja az MTI.
Rékasi Tibor vezérigazgató a jelentésben elmondta: az erőteljesen növekedő makrogazdasági nyomás ellenére a Magyar Telekom megőrizte erős lendületét a második negyedévben. A mobiladat-, szélessávú és tévészolgáltatások iránti továbbra is erős keresletnek a kiváló ügyfélkiszolgálásnak, valamint a vezetékes és mobilhálózati beruházásoknak köszönhetően tudtak megfelelni.
Hozzátette: a bevezetett távközlési pótadó hatással volt a nyereségességükre, 2022 első fél évében a működési teljesítményt mutató EBITDA AL, azaz a kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, korrigálva az eszközhasználati jog után elszámolt értékcsökkenéssel és kamattal megközelítőleg 10 százalékkal csökkent. A távközlési pótadó hatása a második negyedév eredményeire még erősebb volt.
Arra számítanak, hogy az inflációs környezet és a forint gyengülése következtében a költségeikre növekvő nyomás helyeződik, míg egy esetleges gazdasági visszaesés kedvezőtlen hatással lehet a bevételekre. A stratégiai célkitűzéseiket a távközlési pótadó bevezetését követően már módosították, fenntartják a 2022-es célkitűzéseiket: az idei évre a vállalat publikus célkitűzései szerint a bevételeknél 1-3 százalék körüli növekedésre (700 milliárd forint) számítanak. A Capex-költés (beruházás tárgyi eszközökbe és immateriális javakba) a spektrum licencdíjak nélkül a 2021-es 109,3 milliárd forinttal megegyező lehet.