Egy svájci bíróság döntött arról, hogy meg kell semmisíteni a Lidl kereskedelmi üzletláncban árult húsvéti csokinyuszikat, mivel a vállalat megsértette egy csokoládégyár szabadalmát.
A Lindt & Spruengli svájci csokoládégyár amiatt fogta perbe az áruházláncot, hogy szerintük a szabadalom által védett, 1952 óta készített termékükről mintázták a bevásárlóközpontokban árult egyik csokinyuszijukat. Erről a két termékről van szó (balra látható a Lidl nyuszija, jobbra pedig a Lindt eredeti terméke):
Az elsőfokon eljáró svájci bíróság még nem tartotta megalapozottnak a Lindt állításait. Most viszont, a fellebbezés után a svájci szövetségi bíróság úgy döntött, hogy a perben a svájci gyárnak ad igazat, és elrendelték, hogy
a Lidl összes ilyen csokinyusziját meg kell semmisíteni.
A Reuters szerint az ítélet indoklásában azt írták, hogy a Lindt csokinyusziját – több közvélemény-kutatás szerint – sok vásárló ismeri és kedveli. A bíróság szerint a két termék közt van ugyan néhány kisebb különbség, de még így is nagyon könnyen összetéveszthetőek egymással, tehát a hasonlóság megtévesztheti a fogyasztót.
A bíróság mindezek miatt úgy vélte, hogy a Lidl jogsértést követett el, és erre a jogsértésre „arányos” válasz a termékek megsemmisítése. Hozzátették azt is: mindennek „nem szükségszerűen” kell azt jelentenie, hogy magának a csokoládénak is kárba kell vesznie.
A The New York Times értelmezése szerint a bíróság ezzel arra utalt: a Lidl akár azt is megteheti, hogy beolvasztatja a raktáron nyuszikat és „kevésbé jogsértő” formában újraönti őket. Ugyanakkor az áruházlánc svájci ága később közölte, hogy
mivel ez egy szezonális termék, ezért egy darab sincs belőle most raktáron.
Mindemellett az ügy ezzel még nem ért véget, ugyanis a NY Times szerint a Lidl ügyvédje, Christoph Gasser azt mondta, hogy egy másik bíróság még meg fogja vizsgálni azt, hogy a Lindt jogosult-e pénzbeli kártérítésre a jogsértés miatt. Gasser azt is hozzátette: a Lidl-csokinyuszik kinézete szinte minden évben változik, és jövő húsvétkor is fognak ilyet gyártani, még ha más dizájnnal is.