A Xiaomi magyarországi igazgatója egy interjúban beszélt arról, hogy nem számítottak ilyen mértékű forintgyengülésre, és emiatt az is lehetséges, hogy emelniük kell a mobiltelefonjaik árát a közeljövőben.
A kínai cég magyarországi részlegének vezetője, Wagner Tibor a Pénzcentrumnak adott interjút, amelyben arról beszélt, hogy ők ajánlott fogyasztói árakkal dolgoznak, és elsősorban az eladást végző partnereik vannak kitéve az árfolyam-ingadozásnak (bár ők is enyhíthetik ennek hatásait bizonyos pénzügyi lépésekkel, például a hedge-eléssel).
Mindemellett azt is hozzátette: szeptember elején még egészen mást gondolt arról, hogy milyen irányba fog elmozdulni a forint árfolyama, és most emiatt „ismét le kell ülni és számolgatni”. Arra a kérdésre, hogy e kalkuláció eredménye lehet-e az, hogy meg kell emelni a telefonok árát, Wagner Tibor annyit mondott:
A beszakadó forintárfolyam nincs ránk jó hatással. Az biztos, hogy az árak csökkenni nem fognak.
„Ameddig lehet, addig a már említett pénzügyi eszközökkel próbáljuk kiegyensúlyozni az árfolyamromlást, de azért ennek is van egy határa, nem lehet a végtelenségig így lavírozni. Viszont az mindig a legutolsó lépés, hogy közvetlenül a vásárlók is tapasztalják az áremelkedést” – tette hozzá a Xiaomi-vezető a Pénzcentrumnak adott interjúban.
Wagner Tibor arról is beszélt, hogy a mostani nehéz gazdasági helyzet egyelőre nem járt azzal, hogy csökkent volna a kereslet a termékeik iránt, vagy hogy az olcsóbb telefonokat keresnék a vásárlók. „Teljes mértékben a korábbi értékesítési szegmensek működnek, sőt, egy kicsit többet is adunk el a drágább, high-end termékekből, mint a tavalyi év folyamán” – mondta erről.
Ezenkívül az interjúban arról is szót ejtett, hogy miért fontos a kínaihoz képest viszonylag kicsi magyar (és európai) piac a cégnek. „A Xiaomi egy globalizálódó cég, nemcsak Kínában akar piacvezető lenni, hanem ahogy az alapító, Lei Jun is célul tűzte ki: a világ legnagyobb mobilgyártója akar lenni. Ehhez az összes piacon az első helyre kell kerülni. Egyébként Európa nem kicsi: a vállalat forgalmának nagyjából negyedét az itteni eladások teszik ki, ami nem elhanyagolható.
Ezen belül Magyarország egy kifejezetten jó európai piac a cég szempontjából, mert a vásárlók zöme nem a legolcsóbb telefonokat igényli, hanem azt a szegmenst, amiben a Xiaomi nagyon erős.
– válaszolta a magyar vállalatvezető.