Megújította a versenyhivatal az influenszermarketingről szóló tájékoztatóját, amelyben konkrét példákkal és gyakorlati tanácsokkal segíti az influenszerek és a reklámügynökségek jogkövető magatartását – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény szerint a GVH a piaci szereplőkkel nyilvánosan egyeztetve felülvizsgálta a 2017 végén publikált influenszermarketinggel kapcsolatos gyakorlati útmutatót, amely így frissült a technológiai fejlődésből fakadó új elvárásokkal, továbbá az utóbbi időszak versenyhivatali és bírósági döntéseinek iránymutatásaival.
A megújított influenszermarketing-tájékoztató célja az, hogy a fogyasztók egyértelműen és jól észlelhetően felismerhessék a reklámcélú bejegyzéseket – írták.
Az útmutató továbbra is gyakorlatközpontúan, pozitív és negatív példák bemutatásával igyekszik segíteni az influenszerekkel hirdető vállalkozásokat, a közvetítő és reklámügynökségeket, illetve a véleményvezéreket – áll a közleményben.
A Gazdasági Versenyhivatal Tájékoztató az influenszer marketingről című kiadványa a versenyhatóság oldalán nyilvánosan elérhető.