A piaci áras üzemanyagért jellemzően többet kell fizetni Magyarországon, mint a szomszédos országokban. A hatósági áras viszont a legolcsóbb opció a térségben.
Mindezt a Népszava számolta ki a cargopedia.hu szállítmányozási portál adatai alapján. A lap azt írta, hogy
Magyarországon jóval drágább a piaci áras üzemanyag, mint a szomszédos országok többségében.
A piaci áras dízelt tekintve Ausztria és Horvátország még esetenként felülmúlja Magyarországot, de jellemzően Magyarországon lehet a legdrágábban tankolni a gázolajból (a legolcsóbb választás most Ukrajna az 598 forintnak megfelelő literenkénti átlagárral).
A benzin tekintetében Magyarország stabilan, immáron négy hónapja a harmadik legdrágább ország a 8 közül, Ausztria és Szlovákia után. A múlt héten Magyarországon átlagosan 670 forint volt egy liter benzin a cargopedia szerint, míg a szlovákoknál 698, az osztrákoknál pedig 711 forintnak megfelelő összeget kértek el (a legolcsóbb e tekintetben is Ukrajna volt, 549 forinttal).
A magas árak következménye az, hogy a fuvarozók egyre inkább elkerülik Magyarországot, mivel más útvonalakon olcsóbban tankolhatnak a piaci áras dízelből. Másrészt viszont a hazai árstopos üzemanyag jóval olcsóbb a környező országoknál látható áraknál, így akik kedvezményesen tankolhatnak idehaza, azok jobban járnak az itthoni tankolással – derült ki a Népszava cikkéből.
A minap beszámoltunk arról is, hogy a piaci áron tankoló magyarok közül sokan már inkább Horvátországba járnak át üzemanyagot venni, mert még úgy is jobban megéri ott beszerezni a benzint vagy dízelt, hogy nemrég megszűnt náluk az üzemanyagárstop. Tavasszal egyébként még pont fordított volt a helyzet, akkor a határ magyar oldalán lévő Letenye volt a horvát autósok mekkája.
(Borítókép: Kaszás Tamás/Index)