A Mol naponta 160 000 liter üzemanyagot szállít Ukrajnába, írta közösségi oldalán Bencze János, a Jobbik országgyűlési képviselője. A magyar olajvállalat az Index kérdésére cáfolta az értesülést.
Az Index információi szerint már a Mol által üzemeltetett töltőállomásokon is érezhető a készlethiány: a héten napi 70–100 közötti leürülés volt, így hívják azt, amikor elfogy az üzemanyag. Most már az sem kizárt, hogy január 1-jétől meg kell szüntetni a benzinárstopot, két feltételnek is teljesülnie kell ahhoz, hogy az intézkedés érvényben maradjon.
„A Záhony-Port Zrt. vezérigazgatója a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei közgyűlésen számolt be arról, jelenleg a vállalat legfontosabb feladata a Mol által szállított üzemanyag Ukrajnába továbbítása. Az engedélyezett 50 liter tankolás a gyakorlatban általában a felét sem jelenti, de vannak olyan benzinkutak, ahol már 2 liter a napi limit. Ez több, mint nettó pofátlanság. Írásban fordultam a belügyminiszterhez, mindez hogyan történhetett meg” – írta bejegyzésében Bencze János.
Az Index megkereste a Molt, a cég sajtóosztályától az alábbi választ kapta szerkesztőségünk:
A magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett az elmúlt években, jelenleg azonban ez az ellátás szinte teljesen eltűnt és a Mol látja el a hazai benzinkutak 85 százalékát. Az itthoni készletek növelése érdekében már korábban korlátoztuk a Mol exporttevékenységét, amely az Ukrajnába szállított mennyiségre is vonatkozik.
Az üzemanyag-ellátás a közeljövőben akadozhat Magyarországon, a hírek szerint a Mol százhalombattai finomítója műszaki hiba miatt 50-55 százalékos kapacitáson termel. Ha rövid időn belül nem sikerül megoldást találni a problémára, akkor a szakértők szerint decemberre az ársapka is fenntarthatatlanná válhat.
(Borítókép: Németh Kata / Index)