Egyre elterjedtebb rendszeren keresztül riasztották egy allergiás reakcióhoz az Országos Mentőszolgálatot.
Az Országos Mentőszolgálat Facebook-oldalán számolt be egy napokban történt esetről. A bejegyzésükben az áll, hogy a budapesti Örs vezér terén található bevásárlóközpont kávézójában találkozott barátnőjével egy a 30 év körüli nő. A hölgy a tudtán kívül mogyoróval ízesített karácsonyi kávékülönlegességet rendelt, ám mivel tudta magáról, hogy egyes élelmiszerekre allergiás, így amikor észlelte magán a tüneteket – kaparni kezdett a torka, és furcsán érezte magát –, rögtön felismerte, hogy bajban van.
Kiütések jelentek meg a karján, és légzési nehézség kezdett kialakulni nála, ezért az ÉletMentő applikáción keresztül riasztotta a mentőket.
Mivel az előre kitöltött adatlapon az applikációban fel volt tüntetve a mogyoróallergia, és a pontos helyszínt is mutatta az applikáció, a mentésirányító azonnal riasztotta a legközelebbi esetkocsit. Így a mentő perceken belül a helyszínre ért.
Gyors és szakszerű ellátás után, végül stabil állapotban szállíthatták kórházba a beteget
– derült ki az OMSZ bejegyzéséből, amelyet úgy zárnak, hogy „mielőbbi felépülést kívánunk, a mentésben részt vevőknek gratulálunk”.
ÉletMentő app az Országos Mentőszolgálat és a Vodafone Magyarország Alapítvány hivatalos életmentő mobilalkalmazása, amellyel könnyen elérhető a mentőszolgálat olyan helyzetekben, amikor a leginkább szükség van rá. Közvetlenül az Irányítási Központba továbbítja a pontos tartózkodási helyünket, és a mentéshez szükséges egyéb gyakorlati információkban is segít. Magyarországon, Ausztriában, Csehországban és a szlovák hegyvidéken működik. Ahogy a példa mutatja, nagy segítség a bajban lévőknek és a mentőszolgálatnak is.