Egyes élelmiszer-beszállító vállalatok „az infláció ürügyén” a szükségesnél nagyobb mértékben emelik áraikat – erről beszélt vasárnap John Allan, a Tesco elnöke.
A Tesco-vezér a BBC brit közszolgálati televízió vasárnaponként jelentkező heti politikai magazinműsorában kijelentette: a Tesco – a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, amelynek csaknem 28 százalékos részesedése van a brit szupermarketpiacon – „nagyon keményen” fellép az általa nem törvényszerűnek ítélt áremelésekkel szemben. Elmondta, hogy a Tesco külön munkacsoportot hozott létre, amelynek feladata az élelmiszer-összetevők és a nyersanyagköltségek figyelése,
és ennek alapján kiszámítják, hogy a beszállítók által érvényesíteni kívánt költségemelkedések indokoltak-e.
John Allan hozzátette, hogy a Tesco már számos beszállítójával összeveszett a kifogásolt árszintek miatt.
A Tesco brit üzleteiben tavaly egy ideig nem lehetett kapni a Kraft Heinz globális élelmiszer-konglomerátum egyes termékeit, miután az áruházlánc és a szállítócég vitába keveredett az árazásról,
köztük a briteknél alapvető élelmiszernek számító, rendkívül keresett paradicsomos konzervbab árazásáról.
A brit statisztikai hivatal (ONS) legutóbbi adatai szerint decemberben 10,5 százalék volt a tizenkét havi brit infláció, de a teljes kosáron belül az élelmiszerek ára átlagosan 16,8 százalékkal emelkedett éves összevetésben.