Német sajtóértesülés szerint a Lidl azt tervezi, hogy a jövőben kevesebb állati eredetű fehérjét tartalmazó terméket értékesít, ezért Európa egyik vezető diszkontáruházláncának üzleteiben a következő években jelentősen csökkenhet a húskínálat.
A nemzetközi cég klímavédelmi szempontok és a zöldítés miatt szánta el magát a drasztikus lépésre. A Lidl állítólag valamilyen módon kompenzálni szeretné majd a csökkentett húskínálatot az áruházaiban, ezért azt tervezi, hogy folyamatosan növeli majd a növényi eredetű fehérjéket tartalmazó termékek számát – írja a Bild.
Az intézkedés a lap értesülései szerint alternatíva nélküli, mert a Lidl indoklása szerint nincs még egy bolygónk. Ezért a közlemény alapján arra kell ösztönözni az embereket, hogy úgy táplálkozzanak, hogy napról napra tekintettel legyenek a bolygó megvédésére és a különféle környezetvédelmi szempontokra is.
Tízmilliárd ember számára a természeti erőforrások csak akkor elegendőek, ha a húsfogyasztás aránya csökken
– fogalmaztak a közleményükben.
A diszkontáruházlánc vezetői abban reménykednek, hogy ezzel az elhatározással imázsjavulást tudnak elérni. A Lidl meg akarja különböztetni magát piaci versenytársaitól. A projekt részletei még nem ismertek,
De az már biztos, hogy a Lidl speciális témaheteket tart majd a szupermarketekben a húsmentes termékek népszerűsítésére.
Ennek ellenére a cég nem akarja elveszíteni azokat a vásárlókat, akik szívesebben vesznek hústermékeket. Minden élelmiszerből, termékből biztosítani szeretnék az alap-árumennyiséget, mert, mint közölték, diszkontáruházláncként hagyományosan az árérzékeny vásárlók alkotják a vevőkörük magját, és sokan nem vegetáriánusok.
Ebből a cikkünkből kiderül az, hogy a Lidl miként törekszik arra, hogy minél több fenntarthatóbb alternatívát kínáljon vásárlóinak, mint ahogy az is megtudható, miért fontos számukra a zöldítés, a környezettudatosság.
(Borítókép: Oliver Bunic/Bloomberg via Getty Images)