Az 1964 előtt született férfiak jellemzően nem adnak ki pénzt Valentin-napi ajándékra, ezzel szemben a Z generációba tartozók több mint háromszor annyit költenek, mint egy átlagos napon – derült ki az Erste Bank MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményéből.
Azt írták, a szerelem ünnepének is nevezett napon átlagosan 16 százalékkal költenek az ügyfelek többet, mint egy átlagos januárin. A bank a kártyás vásárlásokat vizsgálva azt látta, étteremre, virágra, fehérneműre a szokásosnál 66 százalékkal többet költenek a fogyasztók. A férfiak Valentin-napi kiadásai csaknem a januári dupláját érik el (az 1996–2010 között született) Z generáció tagjai pedig 355 százalékkal adnak ki többet szerelmi ajándékokra.
Az 1964 előtt született generáció tagjai jellemzően nem költenek a Valentin-napra, az X generáció tagjai – a mai 42–58 évesek – már több mint 50 százalékkal fizetnek többet erre a célra, a millenniumi generáció – az 1980 és 1996 között születettek – pedig már majdnem dupla annyit költenek, mint máskor.
A Z generáció turisztikai, utazási kiadásai 258 százalékkal haladják meg a januári átlagot, míg a divatcikkekre fordított összeg 224 százalékkal nő. A Z generáció tagjai hitelkártyával Valentin-napkor 68 százalékkal költenek többet, mint egyébként – közölte az Erste Bank.