Bár sok kiaknázatlan potenciált látnak Magyarországon, de nem biztosak abban, hogy az Adevintán belül van a legjobb helye a Jófogásnak, a Használtautó.hu-nak és az Autonavigátor.hu-nak, ezért kezdeményezték az értékesítést – közölte a vállalat.
Eladja érdekeltségeit, és kivonul Magyarországról a Jófogás.hu, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu portálok tulajdonosa, az Adevinta. A norvég társaság az mmonline.hu-nak azzal indokolta a lépését, hogy „bár sok kiaknázatlan potenciált látnak Magyarországon, de nem biztosak abban, hogy az Adevintán belül van a legjobb helye a fenti portáloknak”, és hogy ők lennének „a legjobb tulajdonos hosszú távon ahhoz, hogy támogassa őket a bennük rejlő lehetőségek kibontakoztatásában”, ezért döntöttek az eladás mellett.
Az Adevinta azt nem árulta el, hogy ki lehet a vevő, a részletekről a bejelentés napján számolnak majd be.
Az mmonline.hu szerint a cég már két évvel ezelőtt elhatározta, hogy felülvizsgálja több piacát, így a magyarországit is, és az öt európai fő piacára fókuszál.
A hazai leányvállalathoz ezek szerint tavaly hiába érkezett új vezérigazgató, és dolgozott ki egy hároméves stratégiát. Akkor még az volt az elképzelés, hogy a Jófogás márkát még erősebbé teszik a piacon. A Használtautó.hu esetében pedig az volt a terv, hogy továbbfejlesszék az egyszerű autó adás-vétel folyamatát, és még több szolgáltatást és értéket nyújtsanak felhasználóiknak.
Elindítottuk az értékesítési folyamatokat, és bízunk abban, hogy találunk olyan új tulajdonosokat, akik képesek arra, hogy a Jófogás, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu teljes potenciáljának eléréséhez szükséges fókuszt és szakértelmet biztosítsák
– közölte az Adevinta.
A portál emlékeztet arra, hogy az Adevinta a 2010-es években komoly erőforrásokat fektetett abba, hogy a magyar online piactéri és apróhirdetési piac főszereplője legyen. 2021-ben viszont GVH-vizsgálat indult a cég ellen gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)