Az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén háromezer forintról kilencezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra nő. Az érdekképviseletek tárgyalnának a kamionstop felülvizsgálatáról és a sofőrengedély megszerzésének könnyítéséről is.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary a magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképessége érdekében hozott stratégiai döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését.
A két szakmai érdekképviselet hétfői közös közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium bejelentésére reagált, amely szerint
az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén háromezer forintról kilencezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra nő.
A tárca hétfői közlése szerint a kormány áttekintette a fuvarozási ágazatban kialakult helyzetet, és a szaktárca javaslatát elfogadva döntött a napidíjak emeléséről – írja a profitline.hu.
Barna Zsolt, az MKFE elnöke a közlemény szerint úgy fogalmazott: a Gazdaságfejlesztési Minisztérium koordinálásával zajló szakmai egyeztetések célja a hazai fuvarozóvállalkozások versenyképességének javítása. A napidíj mellett
a kamionstoprend felülvizsgálatáról és a gépjárművezetői képesítési igazolvány (GKI) megszerzésének könnyítéséről is egyeztetnek.
Füle László, a NiT Hungary elnöke szerint a napidíjak emelése kiemelt jelentőségű a GDP 5 százalékát adó ágazat versenyképességének megőrzése érdekében. Különösen fontos ez annak ismeretében, hogy a hazai foglalkoztatottak négy százalékát adó, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosító közúti szállítási alágazat szereplői az elmúlt időszakban drasztikus piacvesztést szenvedtek el a nemzetközi és a belföldi szállítási szegmensekben egyaránt.