Németország és az Európai Unió bejelentette, hogy megegyezésre jutottak a kizárólag belső égésű (fosszilis üzemanyaggal működő) motorral hajtott autók jövőjével összefüggő vitájukban, ami lehetővé teszi az ilyen motorokkal felszerelt új járművek regisztrációját 2035 után is, de csak abban az esetben, ha klímasemleges üzemanyagot használnak.
Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke a Twitteren azt írta: „Megállapodtunk Németországgal a víz és szén-dioxid felhasználásával készült e-üzemanyagok autókban való jövőbeni használatáról.”
We have found an agreement with Germany on the future use of efuels in cars.
— Frans Timmermans (@TimmermansEU) March 25, 2023
We will work now on getting the CO2-standards for cars regulation adopted as soon as possible, and the Commission will follow-up swiftly with the necessary legal steps to implement recital 11.
Volker Wissing német közlekedési miniszter arról tájékoztatott, hogy szabaddá vált az út 2035 után is a csak klímasemleges üzemanyagot használó, belső égésű motorral felszerelt új járművek előtt, írja a Totalcar.
Németország ellenállása miatt nem sikerült eddig tető alá hozni az autók új szén-dioxid-kibocsátási szabványairól szóló EU-szintű megállapodást, aminek az elfogadása felgyorsul a szombati német–EU egyezség révén, emlékeztet az MTI.
A fosszilis üzemanyaggal működő autók betiltása kulcsfontosságú az EU célkitűzésének megvalósítása szempontjából, amely szerint 2050-ig az unió „klímasemlegessé” kívánja tenni gazdaságát, vagyis teljesen meg akarja szüntetni az üvegházhatású gázok kibocsátását.
Palkovics László volt technológiai és ipari miniszter tavaly a ZalaZONE Trilaterális Konferencián kifejtette: a karbonsemleges – köztük a szintetikus – üzemanyag használata komoly eredményt jelent. Ennek köszönhetően sikerül megvédeni a belső égésű motorokat, amelyekre a magyar és a német autóipar épül.