A Lufthansa vezérigazgatója kijelentette, a vételárnak tükröznie kell az ITA Airways veszteségét.
Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója az olasz pénzügyminiszterrel tárgyalt csütörtökön az ITA Airways kisebbségi részesedésének felvásárlásáról, ezt megelőzően egy brüsszeli konferencia szünetében azt nyilatkozta újságíróknak: bízik abban, hogy az április 24-én lezáruló kizárólagossági időszak végéig meg tudnak állapodni – írja az airportal.hu.
Az ITA Airways március 29-én közölte, hogy 2022-ben 486 millió eurós nettó mínuszt könyvelt el, amelyért a magas üzemanyagköltségeket és a világjárvány hatásait okolta.
A korábbi hírek szerint a Lufthansa 300 millió eurós tőkeemeléssel az ITA Airways részvényeinek 40 százalékát szerezné meg, és széles körű jogokat kapna az irányítására, valamint átalakítására, ám a Reuters most azt írta, hogy a németek ennek kétharmadáért, 200 millió euró fejében juthatnak hozzá a részesedéshez.
A Lufthansa január 18-án egyedüli ajánlattevőként nyújtotta be tervét az Alitalia utódjának privatizálására az olasz pénzügyminisztériumnak.
A Lufthansa hosszú évek óta próbál részt venni az olasz légi közlekedésben, volt egy Lufthansa Italia nevű próbálkozása is, és ennek része lenne egy római hub az ITA megvételével, azonban a hosszú ideig a csőd szélén táncoló előd, az Alitalia utolsó éveiben a fapadosok jelentős piacrészt szereztek az országban.