A vártnál magasabb első negyedéves bevételről és nyereségről számolt be hétfőn a Coca-Cola amerikai üdítőital-gyártó vállalat, amelynek adózott eredménye a március végével záródott három hónapban 12 százalékkal, 3,107 milliárd dollárra, részvényenként 72 centre nőtt az egy évvel korábbi 2,781 milliárd dollárról, részvényenként 64 centről.
Az év első három hónapjában a cég egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredménye 64 centről 68 centre emelkedett éves összevetésben. Az első negyedévben a Coca-Cola bevétele 5 százalékkal, 10,98 milliárd dollárra nőtt éves összehasonlításban. Elemzők kisebb, 64 cent egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredményre és kevesebb, 10,8 milliárd dollár bevételre számítottak.
A KEDVEZŐBB EREDMÉNY AZ ÁTLAGOS ELADÁSI ÁRAK 11 SZÁZALÉKOS NÖVEKEDÉSÉNEK ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSI VOLUMEN 3 SZÁZALÉKOS BŐVÜLÉSÉNEK KÖSZÖNHETŐ.
A Coca-Cola részben a magasabb nyersanyagköltségek miatt emeli árait, a kereslet azonban a növekvő árak ellenére stabilnak bizonyult. Az elemzések szerint a kínai eladások fellendülése is hozzájárult a vártnál jobb negyedéves adatokhoz.
Az idei első negyedévben a Coca-Cola bevétele Észak-Amerikában 9 százalékkal, Latin-Amerikában 14 százalékkal, az EMEA- (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban 10 százalékkal bővült, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 3 százalékkal csökkent.
A vállalat megerősítette korábbi 2023-as előrejelzését, miszerint 7 és 8 százalék közötti organikus bevételnövekedéssel számol.
A Coca-Cola részvénye a nyitás előtti kereskedésben délután 15 óra körül 1,75 százalékos pluszban állt – összegezte az MTI.