A Publicis Groupe készített egy felmérést, amelyben a leggyakrabban vásárolt termékekre vonatkozó költési szokásokat vizsgálta. Ebből kiderült, hogy a magyarok húzták meg leginkább a nadrágszíjat a régióban.
A kutatást áprilisban készítették, és közel háromezer, 18 és 55 év közötti magyar, cseh, lengyel és szlovák fogyasztó válaszolt. A felmérés 23 kategóriában – mint például édesség, alkoholmentes ital, gyógyszerek, állateledel, kávé – vizsgálta a vásárlói szokásokat. Az eredményekből arra lehet következtetni, hogy a magas infláció és az emelkedő kamatlábak miatt hogyan változnak a fogyasztói szokások.
A VISSZAFOGOTT KÖLTEKEZÉST MI SEM BIZONYÍTJA JOBBAN, HOGY A MAGYAR VÁLASZADÓK KÖZEL FELE, 41 SZÁZALÉKA CSÖKKENTETTE KÖLTSÉGEIT. EGY ÉVVEL EZELŐTT EZ AZ ADAT CSUPÁN 22 SZÁZALÉK VOLT.
Csehország esetében csupán 22 százalék, a lengyeleknél 28 százalék, a szlovákoknál pedig 25 százalék volt ez az arány – közölte a Portfolio.
A magyarok leginkább a nyaralásra, éttermekre, sportfelszerelésekre vonatkozó költéseiket fogták vissza, míg a telekommunikációs szolgáltatások, gyógyszerek, higiéniai termékek és kávé tekintetében nem igazán fogták vissza magukat a magyar fogyasztók.
Érdekes még, hogy a magyarok 58 százaléka mondta, hogy a visszafogott költekezés közvetlen oka az infláció, és csak 15 százaléka a háborút.
Az is kiderült, hogy a nők könnyebben változtattak vásárlási szokásaikon, mint a férfiak. Érdekes még, hogy minden országban áthelyeződött a hangsúly az internetes vásárlásra az alkoholos italok esetében.
A kutatók a következő negyedévre nem jósolnak jelentős változást.