Index Vakbarát Hírportál

Díjeső a Lidlnél: halmozza az elismeréseket az áruházlánc

2023. június 30., péntek 17:43

Sorozatban negyedszer lett Az Év Zöldség- és Gyümölcskereskedője díj nyertese a Lidl Magyarország, amely második alkalommal részesült Az Év Friss Pékáru Kereskedője elismerésben is. Az áruházlánc felülmúlhatatlan, legalábbis ezt jelzi, hogy budaörsi áruházával kiérdemelte Az Év Boltja 2023 díjat diszkont kategóriában. Mindezeken túl bezsebelte a legnagyobb elismerést is, mégpedig a vásárlókét, azaz a Közönségdíjat is.

A minőségi és friss árukínálatba fektetett idő és energia meghozta a gyümölcsét a Lidl Magyarországnál, amely hatalmas sikereket aratott a Store Insider Az Év Boltja versenyén. Az áruházlánc négy rangos díjban is részesült.

Az idén kilencedik alkalommal meghirdetett megmérettetésre 71 pályázat érkezett 21 kategóriában. A kereskedelmi láncok esetében azokat a megoldásokat keresték, amelyek egy-egy lánc erősségei, amelyek által kiemelkednek a többi kereskedelmi lánc közül és általuk megkülönböztethetővé válnak a piacon az adott kategóriában. Ők az adott kategóriára vonatkozó stratégiájuk leírásával, illetve azok gyakorlati megvalósulásával bebizonyíthatták a szakmai zsűri számára, hogy az adott kategóriában kiemelkedően teljesítenek. 

A szakmai grémium immár negyedik alkalommal ítélte a Lidl Magyarországnak Az Év Zöldség- és Gyümölcskereskedője díjat és másodszor Az Év Friss Pékáru Kereskedője elismerést. Ennek kapcsán Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője azt osztotta meg, hogy

folyamatosan fejlesztik friss, minőségi, széles kínálatukat és törekednek arra is, hogy a vásárlóik a legjobb minőségét a lehető legjobb áron érjék el. 

Az áruházlánc zöldség- és gyümölcskínálata mintegy 150 terméket tesz ki, pékségük pedig több mint 80-féle terméket kínál, amit további szezonális árukkal egészítenek ki, így a diszkontok között a Lidl rendelkezik a legszélesebb friss pékárukínálattal. Igazodik a vásárlók igényeihez a szortiment, amelyben megtalálható kakaós csiga, kovászos cipó vagy épp hortobágyi párna. A vállalat nagy hangsúlyt fektet a termékek minőségére és frissességére. Utóbbit a folyamatos, igény szerinti sütéssel és a napi többszöri beszállítással garantálják. 

A diszkontlánc kiemelten figyel azokra is, akik speciális étrendet követnek ételérzékenységük vagy allergiájuk miatt. Az ilyen vásárlók számára kiemelten fontos, hogy olyan termékeket találjanak, amelyeket biztonsággal fogyaszthatnak. A speciális étrendű termékek iránti kereslet folyamatosan növekszik, és ennek következtében a Lidl kínálata is folyamatosan bővül ezekben a kategóriákban, például elérhető a kínálatban glutén- és laktózmentes pogácsa is. 

Érdemes tudni, hogy a termékek zárt csomagolásban érkeznek, így is sütik őket, tehát a szállítási és értékesítési folyamat során is a zárt csomagolásban maradnak, ezáltal kizárt a termékek glutén-keresztszennyeződésének lehetősége.

Zöldségben, gyümölcsben verhetetlen a Lidl

Érdemes megemlíteni, hogy

a zöldségek és gyümölcsök legfeljebb 48 órát töltenek a logisztikai láncban, az üzletekben a vásárlók kezébe kerülő zöldségek, gyümölcsök – kevés kivétellel – 1-2 nappal korábban még a gyümölcsösökben, termőhelyeiken voltak.

A munkafolyamat hatékonyságnak köszönhetően a zöldségek és gyümölcsök termelőhelyről a polcra jutásáig egy-két nap telik csak el. A frissesség minden évszakban fontos, szezonban pedig a zöldség és a gyümölcs egyenesen a termőföldről érkezik a boltok polcaira. Így – az áruházlánc hatékony logisztikai rendszerének köszönhetően – akár már a betakarítástól számított 24 órát követően fogyaszthatják a termékeket a vásárlók. A minőséget Global G. A. P.-tanúsítvánnyal garantálják, valamint az áruk állapotát naponta többször ellenőrzik a raktárakban és az áruházakban egyaránt. A Lidl Magyarország rendkívül fontosnak tartja a belföldi előállítású termékek előtérbe helyezését, ez alól nem képez kivételt sem a zöldség-gyümölcs-, sem pedig a pékáruportfólió. Ezzel a stratégiai lépésnek köszönhetően nemcsak a helyi termelőket támogatják, hanem a vállalat logisztikai lábnyomát is jelentősen mérséklik. 

Egyre több vásárló előszeretettel keresi és választja az ökológiai gazdálkodásból származó termékeket.

Ezt az igényt felismerte a Lidl is, ezért zöldség- és gyümölcskínálatának szerves részét képezik a biotermelésből származó termékek, amelyek mennyisége egyébként évről évre még emelkedik.  A legkeresettebb biogyümölcsök és -zöldségek egész évben elérhetőek, például a fürtös paradicsom, uborka, sárgarépa és csiperkegomba. A gyümölcsök közül almából találhatnak adalékanyag-, műtrágya- és vegyszermentes változatot a vásárlók. 

Az áruházlánc kapta a Közönségdíjat is, ami Tőzsér Judit szerint ékes bizonyítéka a vásárlóik elégedettségének. A Lidl Magyarország emellett egy negyedik elismerésben is részesült, hiszen budaörsi áruházát Az Év Boltjának választották diszkont kategóriában. 

A cikk az Index és a Lidl Magyarország tartalmi együttműködésének keretében valósult meg.

Rovatok