Kiválik a Vatera az eMAG-ból, az online piactér vezetését Várkonyi Balázs, illetve Kelemen Gyula, az Extreme Digital alapítói veszik át – jelentette be a cégcsoport közleményben.
Továbbra is a magyarországi bővülésre és növekedésre fókuszál az eMAG: fókuszban maradnak az új vásárlók és új Marketplace-partnerek, akik kiaknázhatják azokat az előnyöket, amelyeket az Extreme Digitallal 2019-ben megkezdett egyesülése óta a szolgáltatások, technológia és infrastruktúra fejlesztésében elért a vállalat.
Ezzel összhangban az eMAG bejelentette, hogy a Vatera online piactér kiválik a cégcsoportból, és azt Várkonyi Balázs, valamint Kelemen Gyula, az Extreme Digital alapítói veszik át. A két szakember az Extreme Digital – eMAG Kft.-beli üzletrészeik értékesítését követően a Vatera többségi tulajdonosaiként vezetik majd a céget, és koordinálják a jövőbeli fejlesztéseket. A tranzakció várhatóan 2023 augusztusában zárul majd le.
Szeretnénk köszönetet mondani Balázsnak és Gyulának támogatásukért és partnerségükért, amellyel erős magyarországi e-kereskedelmi ökoszisztémát hoztunk létre, lehetővé téve számunkra, hogy vásárlóinknak szélesebb termékválasztékot és jobb szolgáltatásokat kínáljunk. Úgy gondolom, hogy készen állunk arra, hogy nagyobb sebességi fokozatba kapcsoljunk, és folytassuk küldetésünket: zökkenőmentes szolgáltatásokkal segítsük az ügyfeleinket hatékonyabban és olcsóbban vásárolni, illetve támogassuk a helyi vállalkozókat az online kereskedelem területén
– mondta Tudor Manea, az eMAG Group vezérigazgatója.
Várkonyi Balázs a közleményben arra emlékeztetett: az elmúlt néhány év izgalmasan telt, az eMAG-nál egy olyan komplex ökoszisztémát építettek ki, amely számos, az online kereskedelemmel most ismerkedő magyar kkv-t vezethet sikerhez.
Azáltal, hogy az elektronikai kiskereskedelemben jelentős tapasztalattal rendelkező Extreme Digitalt sikeresen integráltuk az eMAG-ba, a munkánkat elvégeztük. A jövőben is keresni fogjuk a hasonló kihívásokat: jelenleg a Vaterában, a C2C üzleti modellben látunk erős növekedési potenciált, és az Extreme Digitalhoz hasonló sikertörténetet szeretnénk létrehozni a használt áruk adásvételében erős online piactéren
– kommentálta a bejelentést.
Beruházási terveinek részeként az eMAG 100 millió eurós beruházással építi Dunaharasztiban első saját magyarországi raktárát, amelynek alapterülete 117 ezer négyzetméter. E beruházást a vállalat egy olyan fontos platformnak tekinti, amellyel hatékonyan támogathatja a helyi e-kereskedelem fejlődését, illetve segíthet mintegy hatezer magyarországi vállalkozót a belföldi és régióbeli értékesítésben.
Mint ismer, a GKID eTOPLISTA-rangsora szerint az eMAG már a negyedik egymás követő évben volt Magyarország legnagyobb online kereskedője.