Nem ért véget a taxis belviszály Budapesten, a Világgazdaság információi szerint ugyanis újabb csapás készül a Bolt ellen.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Bolt védjegyhasználati gyakorlatát sérelmező beadványt küldött Budapest Főváros Önkormányzatának az Országos Taxis Szövetség (OTSZ), amivel egyenlő versenyfeltételeket szorgalmaznak a hagyományos taxistársaságokkal, a javaslat ugyanakkor kimondva-kimondatlanul az észt hátterű technológiai vállalat kiszorítását célozza.
A taxis piac működésére rálátó források azt mondták a Világgazdaságnak, hogy a Bolt HTX tulajdonképpen kiszervezte az engedélyét Észtországba, vagyis jogellenesen van jelen Magyarországon.
Szerintük minden viteldíj az észt Bolt OÜ számláira érkezik, a diszpécserszolgáltatás ellenértékét is ő szedi be, amiből aztán a Bolt HTX jutalékot kap az észt cégtől.
Mint mondták, ez azért zavaró, mert a személyszállítás, tehát a valós szolgáltatás a magyar utakon történik, és nem hagyja el az ország területét. Azt pedig az uniós jog is kimondja, hogy a szolgáltatás adóit és járulékait ott kell megfizetni, ahol a szolgáltatás megvalósul – mutattak rá.
Csakhogy a Bolt papíron a szolgáltatásának jelentős részét külföldről végzi, így az ottani adókulcsok vonatkoznak rá, ami számukra rendkívül kedvező.
A Bolt HTX Kft. az Indexnek küldött állásfoglalásban hangsúlyozta: a társaság a fővárosi taxirendeletben foglalt kritériumoknak teljes mértékben megfelel.
A VG piaci forrásokból úgy értesült, hogy bizonyos taxisszervezetek feljelentést tettek a szerintük szabálytalan működés miatt, ami a rendőrséghez került.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pedig 2022 végétől az EU adatcsererendszeréből nyert és a Bolt OÜ által feltöltött számlákból megkezdte a taxisok adóvizsgálatát, teszi hozzá a gazdasági lap.
Az adóhatóság és a Bolt egyelőre nem reagált ezekre a fejleményekre.