Az arukereso.hu oldalon már lehetőség van a kártyaadatok mentésére, ezzel is gördülékenyebbé téve a vásárlási folyamatot – fedte fel Csuppor Krisztián. Az Árukereső és a Heureka Group Marketplace területének vezetője szerint ez csak egy újítás a sorban, a jövőben további újdonságokra számíthatnak a felhasználók.
Az arukereso.hu-n átlagosan 20 millió oldalletöltést generálnak havonta az érdeklődők. Az idelátogatók 40 százaléka úgy érkezik az oldalra, hogy már pontosan tudja, mit szeretne vásárolni, és azt a lehető legjobb árért megkapni – jelezte közleményében az online platform.
Egy tavalyi Mastercard-kutatás szerint a fogyasztók 27 százaléka korábban azért nem fejezte be a vásárlási folyamatot, mert nem voltak elmentve a kártyaadatai, és/vagy nem tudta vagy nem akarta újra megadni őket
– árulta el az Árukereső. Erre reagált a cég újításával, most már az oldalon lehetőség van a kártyaadatok mentésére, ezzel is gördülékenyebbé téve a vásárlási folyamatot.
Az Árukeresőhöz hasonló elven a termékek árának összehasonlításával és a legolcsóbb választék megtalálásával foglalkozik a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett árfigyelő oldal is. Az oldalon egy hét alatt elérte a 25 milliót az összes letöltés száma, aminek már a továbbfejlesztésén dolgoznak. Jelenleg hat kiskereskedelmi lánc mintegy 1200 boltjában, több mint 60 termékcsoport árai találhatók meg az arfigyelo.gvh.hu címen elérhető árfigyelő rendszerben.
Ez csak egy fejlesztés azon kezdeményezések közül, amelyekkel kiszolgáljuk a partnereink és a vásárlóink igényeit
– közölte Csuppor Krisztián, az Árukereső és a Heureka Group Marketplace területének vezetője, hozzátéve, hogy további újdonságok jönnek, például a piactérbe integrált bankkártyás fizetés, amellyel szignifikánsan csökkenthető az át nem vett rendelések mennyisége, valamint a platformhoz kapcsolódó API-hívások folyamatos fejlesztése.
A területi vezető kifejtette: az egyszeri manuális beállítást igénylő API-kapcsolattal automatikusan eljutnak az adatok a partnerwebshopokhoz annak érdekében, hogy valós időben ellenőrizhessék a készleteiket és termékeik árait, vagy akár a megrendelések státuszát.
A csatlakozásról Csuppor Krisztián elmondta, hogy az teljesen ingyenes: nincs előfizetési díj, ahogy tranzakciós vagy havi díjak sem, és rejtett költségekre sem kell számítani.
A partnerek kizárólag a megvalósult vásárlások után fizetnek jutalékot, ami a hazai piacon a legalacsonyabb: kategóriától függően csak 2–8 százalék között mozog.
A területi vezető szerint érdemes ezt összevetni a PPC-hirdetések költségeivel, ahol a kattintások után kell fizetnie az ügyfeleknek. A Marketplace mindezek mellett részletes riportokkal is segíti a partnereit.
Állítása szerint a Marketplace segít a brandépítésben is. „A rendelési folyamat során több alkalommal is kiemeljük az eladó logóját, hogy a vásárlóban még inkább megmaradjon a webshop márkaneve” – hangsúlyozta Csuppor Krisztián, aki szerint számukra az elégedett és hosszú távú kapcsolatban érdekelt partnerek legalább annyira fontosak, mint az elégedett és visszatérő vásárlók.
„Az arukereso.hu nem versenytárs, hanem egy független vásárlási tanácsadó: még a legnépszerűbb termékekből sem épít raktárkészletet, csupán segít az értékesítésben” – magyarázták az oldal működését a közleményben, hozzátéve, hogy a beszerzés végig a partnercégek kezében marad.
Az Árukereső ráadásul cégcsoportszinten olyan tárgyalási pozíciót tud elérni, amelyre a webshopoknak külön-külön nem volna reális esélyük. Ezek az előnyök sokszorozódhatnak, mivel a Heuréka Grouphoz tartozó arukereso.hu a határokon túlra is kiterjeszti a piacterét. A jelenlegi 200 partneri együttműködés így 55 ezerre ugrik, a mintegy 1500 kategória 400 ezres ajánlati száma pedig megközelíti a 10 milliót
– ismertette a cég, kiemelve, hogy az Árukereső Marketplace tehát nemcsak terhet vesz le a csatlakozó partnerekről, hanem azok elérését is növelheti amellett, hogy a fogyasztóknak is kényelmesebb vásárlási lehetőséget biztosít.
„Rohamléptekben digitalizálódó és rendkívül változékony világunkban még fontosabb az online kereskedőknek az ügyfélélmény javítása és a vásárlói elégedettség növelése” – véli Szták András, az Árukereső ügyvezető igazgatója. Kifejtette: „A Marketplace-tagság magában hordozza azt a technikai és kereskedelmi támogatást, amellyel a webshopok még célzottabbá és hatékonyabbá tehetik értékesítési folyamataikat. Ez egyszerre szolgálja a saját és természetesen a vásárlók érdekeit is.”
Az Árukereső Marketplace lehetővé teszi, hogy a fogyasztók közvetlenül vásároljanak termékeket az Árukereső felületéről, így nem kell átkattintani a különböző boltok oldalaira. Az innovatív háttértámogatás és a cross border stratégia még vonzóbbá teszi a csatlakozást. A szolgáltatás láthatóan a legalacsonyabb jutalékkal üzemel a magyar piacon, hozzáállása márkabarát, és több szempontból is előnyösen segíti az üzleteket abban, hogy eljuttassák termékeiket ügyfeleiknek. A transzparens árlista pedig megkönnyíti a partnerek eligazodását – ismertette a cég.