A Porsche a jövőben úgy tervezi elektromossá alakítani modellpalettáját, hogy 2030-ra az elektromos járművek a vállalat értékesítéseinek 80 százalékát tegyék ki. A német autógyártó cég tervei szerint az ikonikus 911-es maradna az egyetlen belső égésű motorral szerelt jármű a kínálatban – nyilatkozta Karl Dums, a Porsche e-üzemanyag-részlegének vezetője szerdán.
Miután a német luxusautó-gyártó cég e-üzemanyagokba fektetett, a vállalat lobbizni kezdett uniós szinten is, hogy 2035 után is engedélyezzék a Porsche 911 gyártását, ezért a környezetvédők is folyamatosan figyelemmel kísérik az üggyel kapcsolatos fejleményeket.
„A Porsche elektromos járművekkel kapcsolatos tervei és a cég e-üzemanyagokba történő befektetése teljesen elkülönül egymástól” – mondta Karl Dums.
A Porsche elektromossá alakítja a kompakt SUV modelljét, a Macant, ezt követi majd a 718-as modell, majd a legnagyobb számban értékesített Cayenne
– közölte Dums. Azonban a 911, amely 2022-ben az értékesítések 13 százalékát tette ki, kivételnek számít ez alól.
Az e-üzemanyagot megkötött szén-dioxidból és megújuló forrásból származó hidrogénből állítják elő – amikor elégetik, újra szén-dioxid keletkezik, ami a technológia támogatói szerint károsanyag-mentessé teszi.
Karl Dums hozzátette, hogy a HIF Global által fejlesztett e-üzemanyag inkább a repülőiparra és a nehézgépjárművekre összpontosít, mivel a személygépjárművek többsége majdnem teljes mértékben elektromos lesz.
Autóipari szakértők szerint az e-üzemanyagokat csak a piac kis részét képező, felső kategóriás modellekben fogják használni. Az e-üzemanyagok jelenleg jóval többe kerülnek, mint a benzin vagy a dízelolaj.
A Porsche tavaly mintegy 320 ezer járművet gyártott, bevétele pedig 37,6 milliárd euró volt.