A McDonald’s CosMc’s néven spin-off-étteremmárkát hoz létre, de a gyorsétterem-óriás a második negyedéves eredménybeszámolóján eddig kevés részletet osztott meg a projektről.
Bár sok információ még nincs a láncról, a nevét már elárulták, és azt is, mi várható a lánctól.
A CosMc’s jelenleg kis formátumú koncepció, amely a McDonald’s teljes DNS-ével rendelkezik, de a saját, egyedi személyisége is megvan
– mondta Chris Kempczinski, a McDonald’s vezérigazgatója.
A vállalat 2024 elején teszteli a CosMc’st, de csak „korlátozott földrajzi területen”. A McDonald’s közölte, hogy a decemberi befektetői napon további részleteket oszt meg ezekről a tervekről – írj a CNBC.
Az új márka neve CosMc-től, a McDonaldland kabalafigurájától származik, aki az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején jelent meg reklámokban. CosMc egy űrlény volt az űrből, aki a McDonald’s ételeire vágyott.
A márka CosMc-t éleszti újjá, miután a McDonald’s egy másik kabalafigurájának, Grimace-nek a visszatérése megrázta az amerikai üzletágat. Júniusban a hamburgerezőlánc bevezette a Grimace Birthday Mealt, amely élénk lila turmixot tartalmazott.
Grimace és a nevével futó élelmiszer vírusként terjedt el a közösségi médiában, és nagyban növelte az amerikai éttermek forgalmát.
A McDonald’s korábbi törekvései, hogy az elsődleges üzletágán túlra terjeszkedjen, nem voltak sikeresek. Az 1990-es évek végén megvásárolta a Donatos Pizza és a Boston Market éttermeket, valamint részesedést szerzett a Chipotle Mexican Grillben.
Kevesebb mint egy évtizeddel később azonban mindháromtól megszabadult, amelyek a McDonald’s nehézségei miatt zavaró tényezővé váltak. A Chipotle és a McDonald’s a franchise-tervekkel és a drive-thru sávokkal kapcsolatban is összeveszett.