Index Vakbarát Hírportál

Nem csak a kötelező akciókban gondolkodnak a boltok

2023. július 30., vasárnap 20:37

A kötelező akciózásra kötelezett boltok fenntartották a szélesebb akciós kínálatukat, s egyelőre nem is akarnak eltérni tőle. Így a 20 termékcsoportban augusztus 1-től 10-ről 15 százalékra emelt kötelező akciók előírása csak kismértékben módosítja az áruházláncok üzletpolitikáját.

Keddtől az eddigi 10 helyett legalább 15 százalékos árkedvezményt kell adnia a kormány által előzetesen megjelölt 20 termékcsoport – baromfihús; sertés-, marhahús, egyéb húsféleségek; tej, tejföl és helyettesítői; sajt; kenyér; péksütemények; száraztészta, rizs, egyéb cereáliák; friss gyümölcs; friss zöldség; készételek, fűszerek, ételízesítők – egy-egy tagjára az erre kötelezett élelmiszer-kereskedelmi cégeknek. Az árcsökkentés mértékét az akciózást megelőző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árhoz kell viszonyítani.

Marad az akciós dömping

Az Index által megkérdezett áruházláncok szerint a kötelező akciózás bevezetése nem változtatott alapvetően az akciós gyakorlatukon, ám miként arról a Lidlnél beszámoltak:

a kötelezően előírt termékkategóriák okán az akciós összetételben némi változás tapasztalható.

Érdemes figyelni

Összességében tehát az áruk széles körét érintő akciók továbbra is megmaradnak a láncoknál, de azért a kötelező akciókra vonatkozó szabályok némiképp átírják majd a kínálati mixet. Arra ugyanakkor

a fogyasztóknak is oda kell figyelniük, hogy ne tévesszék meg őket a színes, akciós árcímkék.

Az ősszel több esetben, több társaságnál találkozhattunk olyan akciókkal, amikor egy rövid időre szóló kedvezményes ajánlat után nem az eredeti, hanem annál magasabb árral érkezett vissza a promóció nélküli termék. Emellett sajnos a korábbiaknál sokkal több esetben találkozhatunk olyan „akciókkal”, ahol a kedvezmény mértéke az adott termék eredeti árához képest elhanyagolható, 5-10 forintos, 2-5 százalékos mértékű, ám kétségtelenül „beszínesíti” a kínálati falat és az akciós újságokat. 

Rovatok