A hétvégi viharok miatt sok internetes szolgáltatás leállt Magyarországon.
Záporoznak a hibaüzenetek a Downdetector oldalán, több felhasználó is jelezte például a Vodafone-nal kapcsolatos problémákat, elsősorban:
A lenti diagramban láthatóak a Downdetectorban az elmúlt időszakban jelentett problémák – összehasonlítva a napszak szerinti szokásos jelentések számával. A problémákat gyakran jelentik a nap különböző szakaszaiban. A Downdetector csak akkor jelent egy eseményt, ha probléma jelentéseinek száma jelentősen több, mint a napszakra jellemző jelentések száma (azt viszont a program értelemszerűen nem tudja nyomon követni, hogy mi okozza a problémákat).
A Vodafone mellett más szolgáltatók felhasználói is jelezték a közösségi médiában, hogy leállt a szolgáltatás. Vasárnap délelőtt a Vodafone egy, az Indexhez eljuttatott közleményében reagált a vihar miatt kialakult helyzetre.
„A hétvégi viharok okoztak és jelenleg is okoznak szolgáltatás kimaradásokat elsősorban olyan területeken, ahol a vihar fákat döntött ki és vezetékeket szakított le. A viharkárok elsősorban a Balatonnál, Budapest és Miskolc környékén okoznak problémát az összes magyarországi távközlési vállalat szolgáltatásaiban” – írták.
„A nehézségeket jellemzően az okozza, hogy a vihar az elektromos hálózatot is megrongálta és amíg az áramszolgáltatás nem áll helyre addig a központi internet/TV szolgáltatás sem tud elindulni, illetve előfordulhat, hogy az áramszolgáltatás helyreállítása után még további eszközcserék is szükségessé válnak. A szolgáltató műszaki szakemberei hétvégén is éjjel-nappal dolgoznak a helyreállításon és az ügyfélszolgálat is megerősített üzemmódban dolgozik a nap 24 órájában” – tették hozzá a közleményben.