Index Vakbarát Hírportál

Megoldódni a látszik a Booking.com körüli botrány

2023. augusztus 13., vasárnap 10:59

Úgy tűnik, hétfőn már megkapják pénzüket a magyar szállásadó cégek a Booking.com-tól, csütörtöktől pedig már hibamentesen működik az oldal. Ujhelyi István Európai Parlamenti képviselő szerint az ügy megoldásához sorozatos egyeztetésekre volt szükség. Mint írta, a hibát technikai felkészületlenség okozta.

Először még július végén írtunk arról, hogy nagy összegek nem érkeztek meg a Booking.com oldalt használó magyarok zsebébe egy fizetési fennakadás miatt. A szolgáltató végzett ugyan a karbantartással, de a szállásadóknak nem utalta át a pénzt. Emiatt aztán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is panaszeljárást indított ellenük. 

Most úgy tűnik, pont kerülhet az ügy végére, legalábbis Ujhelyi István európai parlamenti képviselő szerint, aki nyílt levélben fejtette ki az ügy megoldásának menetét, ugyanis elmondása szerint az ügyintézési folyamat „a magyar viszonyokat illetően különösen tanulságos volt”.

Mint írta, a botrány kirobbanásakor a Magyar Turisztikai Ügynökség „kusza számokkal kezdett operálni”, a Fidesz-frakció pedig megfenyegette a multicéget. Ujhelyi szerint azonban csak a folyamatos tárgyalásoknak köszönhetően oldódott meg az ügy. Mint mondta, a heteken át zajló egyeztetések eredményeként

hétfőre a mintegy huszonkétezer magyar partnercég szinte kivétel nélkül megkapja az elcsúszott kifizetéseket, csütörtökre pedig visszaáll a rendszeres és remélhetőleg hibamentes működés.

Ujhelyi hozzátette, ha az ígéretek ellenére mégsem rendeződik a tartozások kifizetése, akkor további lépéseket tesz az ügyben.

Technikai nehézség volt a gond

A képviselő elmondása szerint a Booking.com kifizetési nehézségeit nem pénzügyi vagy menedzsmentválság, hanem technikai felkészületlenség okozta.

Egy több mint két éve előkészített könyvelési és számviteli szoftvercsere miatt csúsztak a kifizetések.

Ujhelyi közölte, a korábbi informatikai rendszer már nem bírta el a partnerhálózat ugrásszerű növekedését, valamint a nyári szezonnal járó nagyobb ügyfélszámot sem, azonban az új rendszert még nem tudták megfelelően működésbe állítani.

Ez nem jelenti azt, hogy a Booking.com felmenthető az ügyben, vagy a vezetését nem terheli felelősség azért, mert sok ezer magyar vállalkozás nem jutott hozzá időben az őket megillető összegekhez, de – ahogy a mondás szól – nem szabad a fürdővízzel a gyereket is kiönteni.

– írta a képviselő, aki úgy véli, a turisztikai multicégeknek ezentúl nagyobb hangsúlyt kell fektetniük az érdemi kommunikációra és a méltányosságra is.

Rovatok