Szelektív hulladékgyűjtőkkel, valamint szemétszedő csapattal csökkenti idén a Sziget Fesztivál ökolábnyomát a Coca-Cola Magyarország. Ebben az évben megháromszoroznák a tavaly összegyűjtött hulladék mennyiségét.
Az idei Sziget Fesztiválon is szelektív hulladékgyűjtő akciót folytat a Coca-Cola. A fesztivál teljes időtartama alatt egy 60 fős csapat gyűjti a szelektív hulladékot, a vállalat ezen kívül – a fesztivál szervezőivel együttműködve – öt darab nagy méretű, 4 köbméteres szelektív hulladékgyűjtő konténert létesített a legforgalmasabb helyeken, illetve a Green Sziget Pontokon szelektív hulladékgyűjtő edényeket is elhelyezett.
A tavalyi eredmények biztatóak: akkor 12 tonna szemetet – közel 340 köbméter szelektív hulladékot – gyűjtöttek össze, most ennek a megháromszorozása a cél.
A The Coca-Cola Company 2018-ban indította el globális Hulladékmentes Világ programját, amelyben központi helyet foglalnak el az erre irányuló törekvések. A vállalat célja, hogy 2025-ig minden elsődleges italcsomagolása 100 százalékban újrahasznosítható legyen. Ez Magyarországon már megvalósult, az itthon használt elsődleges italcsomagolások, a PET-, az üveg- és az alumíniumpalackok 100 százalékban újrahasznosíthatóak.
A vállalat célja, hogy 2030-ra az italpalackok 100 százalékának megfelelő mennyiségű hulladékot gyűjtsön vissza, palackjainak és aludobozainak előállításához pedig 2030-ra már 50 százalékban újrahasznosított alapanyagokat használ fel.
Magyarországon nemzetközi összehasonlításban kiemelkedően sokan vannak azok, akik ökotudatos módon élnek, és kifejezetten odafigyelnek a hulladékcsökkentésre a mindennapokban (a GfK legutóbbi kutatási eredményei alapján Magyarországon 37 százalék az ökotudatosak aránya, míg globálisan 22 százalék), ugyanakkor
a fogyasztók legnagyobb része úgy gondolja, hogy bár ők is képesek tenni a környezetszennyezés csökkentéséért (15 százalék), de a pozitív eredmények érdekében a gyártók (35 százalék), illetve a kormány (48 százalék) gyakorolhatják a legnagyobb hatást.
„Fenntartható csomagolási stratégiánk célja, hogy rendszerszintű változást hozzunk, és elérhető közelségbe kerüljön a körforgásos gazdaság – a palackok és a dobozok tervezésétől kezdve a gyártáson át az újrahasznosíthatóságig” – mondta el Szalóky-Tóth Judit, a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági vezetője.
A vállalat több fesztiválon is felállított úgynevezett Coke Studiója részben újrahasznosított elemekből áll, valamint a fesztiválokon árusított legtöbb terméküket 100 százalékban újrafeldolgozható palackban vagy aludobozban, valamint újrafelhasználható poharakban árusítják – közölték.