Jelentős összegek nem érkeztek meg a Booking.com oldalt használó magyarok zsebébe egy fizetési fennakadás miatt. A szolgáltató már végzett a karbantartással, el is indították a kifizetéseket, de akadnak továbbra is olyanok, akiknek még nagy összeggel tartozik a szolgáltató.
Mint korábban az Index is megírta, július vége felé kezdtek záporozni a hírek arról, hogy nagy összegek nem érkeztek meg a Booking.com oldalt használó magyarok zsebébe egy fizetési fennakadás miatt. A szolgáltató végzett ugyan a karbantartással, de a szállásadóknak nem utalta át a pénzt. Emiatt aztán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is panaszeljárást indított ellenük.
Elindultak a kifizetések, de még mindig vannak olyan szállásadók, akik várják a Booking.com-tól díjaik kiegyenlítését
– mondta Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő nemrég.
Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága Turisztikai Albizottságának keddi ülésén elfogadhatatlannak nevezték a szálláshely-közvetítő cég gyakorlatát, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy az ügy végére pont kerüljön. A GVH gyorsított eljárásban vizsgálja a holland céget.
Azonban újabb olvasói levelek érkeztek a szerkesztőségünkhöz, amelyekben szállásadók panaszkodnak arra, hogy még mindig nem fizette ki őket a vállalat.
Megkeresett minket egy olyan szállásadó is, akinek apartmanja van, ahol június 8. óta fizeti az összes rezsiköltséget (amit a Booking által közvetített vendégek fogyasztottak) takarítási díjat, mosási költséget, és az összes higiéniai árucikk költségeit, de ebből semmit sem utalt még át a cég.
Pedig már összesen 12 ezer euróval (Több mint 4,5 millió forint) tartozik neki a Booking.com.
A Booking-üggyel kedden foglalkozott az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának Turisztikai Albizottsága, amely részletesen beszámolt a Booking.com szálláshely-közvetítő cég magyar szálláshely-szolgáltatók felé fennálló huzamosabb ideje fennálló tartozásának vizsgálatáról és az esetleges hatósági intézkedésekről.
Suhajda-Molnár Anikó, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese felháborítónak nevezte, hogy a Booking.com a turisztikai szezon kellős közepén hozta kellemetlen helyzetbe a hazai szállásadókat.