A MÁV mozdonyvezető gyakornokokat keres idén novemberben induló tanfolyamára. A cég ezzel a súlyos létszámhiányt próbálja meg ellensúlyozni. Mint a Pénzcentrum megtudta, a vasúttársaság új dolgozói akár 800 ezer forintos havi fizetést is kaphatnak.
A Pénzcentrum azt is megtudta, hogy a MÁV Start összesen 13 mozdonyvezetői tanfolyam elindítását tervezi idén. A jelentkezés feltételei a következők:
Újdonság, hogy a jelentkezőknek az eddigi gyakorlattal ellentétben már nem kell műszaki előképzettséggel rendelkezniük ahhoz, hogy mozdonyvezetőkké váljanak. A több évtizedes hagyománnyal való szakítást állítólag a technológiai fejlődés tette lehetővé.
A mozdonyvezető gyakornokok a 320 órás gyakorlati modul mellett elméleti képzésben is részesülnek. A MÁV közlése szerint a mozdonyvezetői tanfolyam sikeressége átlagosan 60–70 százalékos.
Az idei adatok alapján a mozdonyvezetők átlagkeresete bruttó 863 ezer forint volt, míg a legkisebb bruttó havi alapbér 464 ezer forint – közölte a MÁV a Pénzcentrummal. Ezzel az átlagbérrel a mozdonyvezetői állás az első tíz legjobban fizető állás között szerepel Magyarországon a KSH adatai szerint.
A vasúttársaság valóban szakemberhiánnyal küzd, mozdonyvezető kollégából is többre volna szükség a jelenlegi létszámnál. Folyamatosan toborozzuk a csatlakozni vágyókat, és számukra igyekszünk minél vonzóbbá tenni a feltételeket – egyrészt azzal, hogy minden lehetséges eszközzel igyekszünk tenni a bérek és juttatások versenyképességének megőrzéséért, másrészt pedig azzal, hogy folyamatosan a kor követelményeinek megfelelően könnyítünk a belépési feltételeken
– nyilatkozta a MÁV a Pénzcentrumnak.
Mint az Indexen írtunk róla, a Budapest–Hegyeshalom–Rajka-vonalon annyira rossz a pálya állapota, hogy a MÁV sebességkorlátozást vezetett be csütörtöktől. Ennek megfelelően ezen a szakaszon legfeljebb 100 kilométer per órás sebességgel haladhatnak a szerelvények. Ez adott esetben körülbelül 20 perccel hosszabbíthatja meg a menetidőt.
Vitézy Dávid közlekedésért felelős volt államtitkár szombaton közzétett bejegyzésében emlékeztetett, hogy az érintett szakasz Magyarország legfontosabb vasútvonala, az első számú kapcsolat személy- és teherforgalomban Győr és Bécs, ezáltal Európa felé.
Mint írta, a jelenség nem egyedi, sok fővonalon vezetnek be sebességkorlátozást – annak megfelelően, ahogy azt a MÁV néhány hónapja egy nyilvánosságra hozott térképen előre megjósolta.
Az, hogy itt egyik napról a másikra 20 perces menetidő-növekedést okozó, majdnem 30 kilométer hosszú lassújel kerülhet ki, súlyos válságtünet. És nemcsak a pénzhiányé, azé is természetesen, de a MÁV működése feletti kellő intézményes kontroll hiányáé is
– írta Vitézy Dávid.