Az MNB vizsgálata nyomán összesen 19 millió forint bírságot rótt ki az NN Biztosító Zrt.-re, többek között életbiztosításokkal kapcsolatos hiányos ügyfél-tájékoztatás, egyes életbiztosítási termékek szerződési feltételei, valamint az informatikai biztonság nem teljes körű megfelelősége miatt – tájékoztatott erről a jegybank.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) átfogó vizsgálatot végzett az NN Biztosító Zrt.-nél (NN Biztosító), a 2019. november 5-től a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot áttekintve. A vizsgálat megállapította, az NN Biztosító több tekintetben nem felelt meg az informatikai rendszer védelméről szóló jogszabályi rendelkezéseknek, így a jogosultság-ellenőrzés, az üzletmenet-folytonossági tervek és a licenckezeléssel kapcsolatban is vetődött fel probléma, illetve hiányosság – írta közleményében a Magyar Nemzeti Bank.
A jegybank az életbiztosítási termékek szerződési feltételei kapcsán is több jogszabályi meg nem felelést tárt fel, így azokban például a befektetési egységekhez kötött életbiztosítási termékekhez kínált eszközalapok esetében a befektetési politikától való szabálytalan eltérés lehetőségét azonosította. A biztosító termék-felülvizsgálati folyamatai tekintetében pedig az éves érdemi felülvizsgálat elmaradását, illetve annak nem megfelelő dokumentálását állapította meg.
Több tekintetben sem bizonyult megfelelőnek az ügyfelek tájékoztatása.
A jogsértések miatt a jegybank 11 millió forint felügyeleti, illetve további 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosítóra, s kötelezte a jogszabályszerű működésre. A biztosítónak a legtöbb megállapítással összefüggően 2023. december 31-ig kell adatot szolgáltatnia az MNB-nek a jogsértések megszüntetésére tett intézkedéseiről.