A közgazdász a Klubárdió Esti gyors című műsorában vendégeskedett, ahol elmondta, a négymilliárd eurós üzlet azért lenne jó Kínának, mert így még inkább azt csinálhatna nálunk, amit csak akar. Szerinte nem Magyarország fogja eldönteni, hogy Ferihegyen ki száll le, és ki fel – hanem Kína.
„A kormány nem az országnak, hanem valakinek a megbízásából akarja megvenni a Liszt Ferenc repteret” – mondta a műsorban Róna Péter.
Hogy ez a valaki ki lehet, arra hétfőn választ is kaptunk Nádasi Tamástól, az MKIK Magyar–Kínai Tagozatának elnökétől, aki a kantoni vásáron úgy fogalmazott: Magyarország lesz Kína európai hídfőállása
– jelentette ki a közgazdász.
Úgy véli a közgazdász, hogy a négymilliárd eurós üzlet azért lenne jó Kínának, mert így még inkább azt csinálhatna nálunk, amit csak akar. Így szerinte nem Magyarország fogja eldönteni, hogy Ferihegyen ki száll le, és ki fel – hanem Kína. Miközben az Európai Unió azon fáradozik, hogy a kínai kapcsolatait leépítse, Kína befolyását csökkentse.
Mi meg közben tovább haladunk azon az úton, ami az Európai Unióból való kiesésünkhöz vezet
– jelentette ki.
Szerinte, ha Magyarország ezt a lépést megteszi, meglesznek a következményei, akár megtorlásra is számíthatunk. Majd figyelmeztetett, hogy Kínában nem létezik olyan, hogy „csak üzlet”, mindig politikai hátterek állnak a háttérben.
Magyarország döntött szerinte:
A kínai és orosz kapcsolatok irányába mozdult el, miközben Európával perlekedik, és Amerikát ócsárolja. Még arra sem volt képes, hogy '56 gyalázása ellen felszólaljon. Nyilvánvalóvá vált, hogy Magyarország már de facto nem a nyugati világ része: több mint fél lábbal a keleti érdekszférához tartozik.