Az OTP Bank egy közleményben közölte, hogy most egy új csalási forma terjed, miszerint céges telefonszámokat hívnak fel csalók, magukat az OTP Bank ügyintézőinek kiadva. Ebben azt használják ki, hogy a munkahelyi telefonszámok sok esetben egyesével követik egymást.
A telefonon próbálkozó csalók azt használják ki, hogy a munkahelyi telefonszámok sok esetben egyesével követik egymást, így egy-egy munkahelyen több alkalmazott is tapasztalhat ilyen adathalász telefonhívást, akár egy napon belül több alkalommal is.
A hívásokat nem az OTP Bank indítja, és a hívásban bejelentkező »ügyintézőnek« sincs köze az OTP Bankhoz
– figyelmeztetett a bank.
Gyakran találkozhatunk olyan csalással, amikor az elkövetők egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (pl. Anydesk, Teamviewer), azzal az indokkal, hogy ez egy biztonsági program.
A bank szerint mindenképp gyanút kell keltenie minden olyan megkeresésnek (akár telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldalon keresztül érkezett üzenet vagy e-mail), amelyben gyanús tranzakcióra hivatkozva arra kérnek valakit, hogy adja meg a bankkártyaadatait, vagy utaljon pénzt a számlájáról, vagy telepítsen ismeretlen alkalmazásokat a számítógépére vagy a telefonjára.
Az OTP Bank soha nem kéri ezeket az adatokat, illetve ilyen műveletek elvégzését, ezért ilyeneknek a csalók kérésére se tegyen eleget! Ha gyanú vagy kétség merül fel Önben, hívja fel a bankot, és ellenőrizze a megkeresés valódiságát!
– hangsúlyozták.