Budapesten nyitotta meg első magyarországi egységét a Hampton by Hilton. A szálloda vezetése már az első héten sem panaszkodott a foglalások számára, a háromcsillagos hotel szobaárai azonban magyar pénztárcával borsosak, nem véletlen, hogy a vendégkört 98 százalékban külföldiek alkotják.
Budapest belvárosában nyitotta meg első magyarországi szállodáját a Hampton by Hilton, amely a 219 szoba mellett fitneszteremmel, illetve lobbybárral is rendelkezik. A háromcsillagos, 15 ezer négyzetméteres szállodát a Bálint és Társa Építészek Irodája Kft. tervezte, míg a generálkivitelezést a T-Trans Főép Kft. végezte el. Az épület szerkezete 302 munkanap alatt 909 tonna betonacél és nyolcezer köbméter beton felhasználásával készült el.
Az új hotel belvárosi elhelyezkedése tökéletes kiindulópont lehet a Budapest nevezetességeit megtekinteni szándékozó vendégek számára.
A Hilton vezető globális szállodaipari vállalat, amely 22 világszínvonalú márkából álló portfóliójával 123 országban és területen közel 7300 ingatlannal és több mint 1,1 millió szobával rendelkezik. Nem meglepő módon a legtöbb az Egyesült Államokban található, míg közvetlen régiónkat tekintve Bécset, Krakkót, illetve a szintén nemrég nyílt marosvásárhelyi szállodát követte a budapesti.
A sajtó előtt történő megnyitó napján, vagyis szeptember 12-én 98 szobafoglalást rögzítettek, ami közel 50 százalékos foglalási arányt jelent. Ennek oka többek között, hogy a 6. emelet átadása még várat magára, de a szálloda vezetése 60-70 százalék körül átlagos foglalási arányra számít az év hátralévő részében.
A hotel teljes mértékben zöldmezős beruházás keretében valósult meg, foghíjtelekre, ahol korábban egy klasszikus budapesti bérház állt, aminek homlokzati stílusjegyeit az új, modern épület is megőrizte.
90 eurótól kezdődnek a szobák, a napi árakat azonban az aktuális kereslethez igazítják, a mogyoródi Formula–1-es futam vagy épp a Sziget Fesztivál idején például az 500-600 eurós ár is elképzelhető.
„A cél a legtöbb szoba értékesítése a legmagasabb átlagár mellett” – válaszolta az Index kérdésére Siklósi Anita, a Hampton by Hilton Budapest City Centre szállodaigazgatója. Ugyanakkor
A reggeli minden esetben a szobaár részét képezi, 18 év alatti gyermek esetén pedig nem számítanak fel felárat.
Egy átlagos magyar háztartás vagyoni helyzetéhez mérve borsos árak hatására a vendégek 98 százaléka külföldi. A legtöbben az Egyesült Államokból érkeznek, tekintve, hogy a Hilton, mint brand, rendkívül népszerű az amerikaiak körében. A szeptember 5-én kapuit megnyitó budapesti Hampton első vendége francia nemzetiségű volt, de izraeliek, valamint indiaiak is szép számmal adtak le foglalást. Az amerikaiak általában egy közép-kelet-európai túra egyik állomásaként fedezik fel Budapest nevezetességeit – jellemzően három napot töltenek a magyar fővárosban.
Európai összehasonlításban Budapest nagyon népszerű a középkategóriában (3 csillag). „A magyar főváros marketingje Amerika-, illetve Európa-szerte jól sikerült, aminek köszönhetően középkategóriában Prágát már előzi, Bécshez pedig közelít” – mondta Siklósi Anita.
A szállodavezér hozzátette: a koronavírus-járvány utáni újranyitással ismét élettel teltek meg a hotelek. Bár az energiaár-robbanás az egész szállodaipart, így a Hiltont is negatívan érintette költségoldalon, ám az inflációval tarkított gazdasági válság ellenére nem érzékelnek drasztikus keresletcsökkenést, ami annak tudható be, hogy az amerikai szállodalánc vendégei többnyire a biztosabb anyagi háttérrel rendelkezők közül kerülnek ki.
(Borítókép: A Hampton by Hilton első magyarországi egysége. Fotó: Papajcsik Péter / Index)