Az eOptika szemüveg- és kontaktlencse-webáruház üzemeltetője módosította a jogsértő hirdetéseit, tekintettel az együttműködésre és a jogsértések gyors megszüntetésére a versenyhatóság figyelmeztette a céget – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön az MTI-vel. A cég nem létező akciókat és termékeket reklámozott a fogyasztóknak.
A nemzeti versenyhatóság tavaly februárban indított vizsgálatot az eOptika Kft. ellen. Megállapította, hogy a cég reklámjai megtévesztően azt a látszatot keltették a fogyasztókban, mintha kedvezményes áron tudnák megvásárolni a termékeket.
Az eOptika Kft. a gyártók által ajánlott árat jelenítette meg bolti árként, azonban ezek a referenciaárak valójában nem érvényesültek a piacon, így megtévesztették a fogyasztókat
– írják a közleményben.
A GVH vizsgálata megállapította azt is, hogy a vállalkozás Google Adwords-hirdetésekkel és a honlapján azt a téves benyomást keltette, hogy az iWear márkanevű terméket meg lehet vásárolni az eOptika weboldalán, azonban ott ezek helyett a termékek helyett saját kínálatát ajánlotta a fogyasztóknak.
Az eOptika Kft. a vizsgált és sérelmezett magatartását már az eljárás során megszüntette, módosította, és megkezdte megfelelési intézkedéseit. A GVH versenytanácsa ezt is figyelembe vette, amikor a jogsértések miatt figyelmeztetést szabott ki, valamint megfelelési program kidolgozására kötelezte az első jogsértését elkövető kisvállalkozást.
A hasonló esetek elkerülése érdekében a GVH oktatóvideóval támogatja a kereskedőket a jogszerű árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatban azért, hogy a magyar fogyasztók könnyebben mérlegelhessék az ígért kedvezményeket – közölte a Gazdasági Versenyhivatal.