A Netflix pénteken küldi ki az utolsó piros borítékot, ezzel véget ér a felhasználóknak küldött DVD-k 25 éves postázása.
A vállalat már az év elején bejelentette, leállítja a DVD-k postai szolgáltatását, 16 évvel azután, hogy fokozatosan átállt az online streamingszolgáltatásra. A Netflix október 27-ig továbbra is elfogadja az ügyfelek megmaradt lemezeit.
Az 1998-ban, a Netflix indulásakor bevezetett szolgáltatás egyszerűbb kölcsönzési élményt ígért, nem kellett fizikálisan elmenni a lemezekért.
A piros borítékok, amelyek végül a Netflix saját védjegyévé váltak, országszerte ellepték az otthonokat. Bár a postai úton küldött DVD-k gondolata ma már majdnem olyan elavultnak tűnhet, mint a betárcsázós internet, néhány régi ügyfél a CNN-nek úgy vélekedett, hogy továbbra is értéket látnak a DVD-szolgáltatásban.
A vállalat az elmúlt években egyre kevesebb értelmét látta ennek az üzletágnak. „Mindig is az volt a célunk, hogy a legjobb szolgáltatást nyújtsuk tagjainknak, ugyanakkor ahogy a DVD-üzletág egyre inkább zsugorodik, ez egyre nehezebbé válik” – írta Ted Sarandos társ-vezérigazgató áprilisi blogbejegyzésben.
Az üzletág bezárása segíthet a Netflixnek abban, hogy összpontosítson az új piacok, például a játékok, valamint az interaktív tartalmak felé.
A Netflix 2021-ben a nem streamingből származó – főként DVD-knek tulajdonítható – bevételei a bevétel 0,6 százalékát (azaz alig több mint 182 millió dollárt) tette ki.