Csaknem 53 milliárd forint értékben közvetített jelzáloghiteleket több mint 3000 ügyfélnek az országban az elmúlt egy évben a Duna House Group nemzetközi pénzügyi márkája, a Credipass – a Duna House Hitelcentrum jogutódja –, amelyet tavaly vezettek be a magyar hitelpiacra – közölte az ingatlan- és pénzügyi közvetítő társaság.
A cég közlése szerint Olaszország és Lengyelország mellett Magyarországon is meghatározó piaci szereplővé vált a Credipass, amely ebben a három országban 700 milliárd forint hitelt folyósít évente. Az MTI megkeresésére közölték: Magyarországon éves alapon 6,9 százalékkal csökkent,
ám a piaci fordulat miatt negyedéves összevetésben már 29,2 százalékkal bővült, 21,5 milliárd forintot tett ki a csoport által közvetített harmadik negyedéves hitelvolumen.
A második fél évben az átlagos hitelösszeg Nyugat-Magyarország kivételével az ország minden területén csökkent az előző negyedévhez viszonyítva. Budapesten a mérséklődés ellenére 19 millió forint felett volt, míg Kelet-Magyarországon 13,5 millió forintról 12,5 millió forintra esett a felvett hitelösszegek átlagos értéke. Nyugat-Magyarországon az előző negyedéves értéknél többet, átlagosan 14,1 millió forint hitelt vettek fel az igénylők 2023 második negyedévében.
Az idei év második negyedévében régiótól függetlenül, az ország teljes területén a 20 éves vagy annál hosszabb futamidejű ügyletek aránya volt a legjelentősebb, régiótól függetlenül 76 százalék. A Credipass Magyarországon és a régióban is minden jelentős jelzáloghitelbankkal kapcsolatban áll – Magyarországon ez 8 bankot jelent –, valamint együttműködik a Fundamenta Lakáskasszával is.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Credipass Szolgáltató Kft. nettó árbevétele tavaly 2,01 milliárd forintot tett ki, míg egy évvel korábban – a jogelőd Duna House Hitelcentrumé – 2,1 milliárd forint volt. A cég 2022-ben 575,146 millió forint nyereséggel zárt, 2021-ben 604,987 millió forint volt a jogelőd adózott eredménye – összegezte az MTI.