Még mindig nincs vége az online szállásközvetítő oldal körül kialakult botránynak. Bár Magyarországon már rendeződni látszik a helyzet, Japánban éppen most telt be a pohár a szállásadóknál.
Miután a Booking.com a nyár közepén új fizetési rendszerre tért át, számos országban – köztük Magyarországon is – hónapokig nem kapták meg a pénzüket az amszterdami székhelyű online szállásközvetítő oldallal szerződésben álló szállásadók.
Bár Magyarországon a hatósági intézkedéseket követően már rendeződni látszik a helyzet, Japánban viszont továbbra is áll a bál, hiszen a portál még mindig tartozik a szállásadóknak.
A Spabook.net gyűjtése szerint néhány japán szállodatulajdonos azt tervezi, hogy csoportos pert indít a cég ellen. Az egyik lehetséges felperes Masahiko Matsuo, a Kazaya Group vezetője, amely több szállodát üzemeltet Közép-Japánban. Matsuo azt állítja, hogy szállodáiban június óta késve érkeznek a kifizetések a Booking.com-tól.
A helyzet akkor romlott tovább, amikor a szállásközvetítő email-ben értesítette, hogy technikai okok miatt a júniusi és júliusi kifizetéseket csak augusztusban utalják el. Mivel a szállodai a foglalások tekintetében főként a portálra támaszkodnak, így az időben történő fizetés elmaradása azt jelentette, hogy a szállodának lényegében semmilyen bevétele nem volt egész júliusban.
Dániában a helyzet szeptemberben tetőzött, amikor a HORESTA szállodaszövetség megfenyegette a Booking.com-ot, hogy jogi lépéseket tesznek. A portál néhány nappal később el is kezdte kifizetni a szállásadókat.
A HORESTA és a Booking képviselői október 5-én találkoztak a szállodaszövetség frederiksbergi irodájában, ahol kiértékelték a történteket. A felek abban állapodtak meg, hogy azok a HORESTA-tagok, akik még mindig nem kapták meg az összes nekik járó pénzt, jelenthetik ezt a dán szállodaszövetségnek, amely ezt követően továbbítja a kérelmeket a Booking.com-nak, a cég pedig gondoskodik az összegek azonnali kiegyenlítéséről. A szállodaszövetség egyúttal arra kérte a portált, hogy fontolja meg azok kártalanítását, akik már több hete várnak a tartozások kifizetésére.
Mint megírtuk, a Bookingot számos, velük partnerségben álló szálláshely bepanaszolta júliusban amiatt, hogy nem kapták meg a nekik járó pénzt az oldalon keresztül intézett foglalások után. A vállalat azt ígérte, idővel mindenkinek megadja a pénzét, és sokaknak át is utalták az összeget, de ez – a legutóbbi, erről szóló hírek szerint – nem minden esetben történt meg augusztusban. A Gazdasági Versenyhivatal augusztus 24-én indította el gyorsított ágazati vizsgálatát az online szálláshelyfoglalás és a szálláshely-szolgáltatás hazai piacán.
Két héttel később a hatóság a cég budapesti központjában egy rajtaütésszerű vizsgálatot tartott. Kiderült, hogy a vállalat akár milliárdokra rúgó bírságot is kaphat a történtek miatt. Pár napja pedig a Booking.com nemes egyszerűséggel megszüntette ügyfélszolgálatának internetes elérhetőségét.