Az ENSZ fenntarthatósági céljait legjobban támogató edukációs programnak választották a magyar „Tehetsz méh többet!” kezdeményezést. Ez az első alkalom, hogy magyar program nyeri a Globális Fenntarthatósági Nagydíjat a Golden World Awards versenyen.
A Pressinform kommunikációs ügynökség által létrehozott program országhatárokon átnyúlóan kívánja felhívni a figyelmet a beporzó rovarok, például a méhek veszélyeztetett helyzetére.
A földi élet elképzelhetetlen a méhek és más beporzó rovarok tevékenysége nélkül, tízből hét élelmiszer előállításához nélkülözhetetlen a közreműködésük
– világított rá a Pressinfom sajtóközleményében. A beporzó rovarok munkájának értéke éves szinten meghaladja a 30 ezer milliárd dollárt. „A klímaváltozás és a mezőgazdasági vegyszerhasználat miatt azonban a beporzók világszerte tömegével pusztulnak, ami globális élelmezési katasztrófával fenyeget” – figyelmeztet a kommunikációs cég. Ezért az ENSZ és más nemzetközi szervezetek egyre erőteljesebben lépnek fel a biodiverzitás megóvásáért, beleértve a beporzókra veszélyes vegyszerek használatának korlátozását is.
A Tehetsz méh többet! program Magyarország legnagyobb beporzóvédő programja, amelyet állami és szakmai szervezetek, valamint a magánszektor összefogásával, a hazai lakosság széles körű bevonásával a Pressinform kommunikációs ügynökség indított 2020-ban.
A program célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a méhek és más beporzók tömeges kipusztulására, egyben javítsa a húszezer magyar család megélhetését biztosító méhészeti ágazat helyzetét, és ösztönözze a hazai mézfogyasztást
– ismertették a lapunkhoz eljuttatott sajtóközleményben, hozzátéve, hogy a Tehetsz méh többet! program üzenete az elmúlt években már ötmillió embert ért el.
Ezt a kezdeményezést díjazta most a Nemzetközi PR Szövetség: a nemzetközi szakmai zsűri több száz pályázat közül a magyar programnak ítélte oda a Globális Fenntarthatósági Nagydíjat (Global Contribution Award). Ezt az egyik legnagyobb presztízsű szakmai elismerést az a pályázat kaphatja, amely a leginkább elősegíti az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljait. Az indoklás szerint a Tehetsz méh többet! program két globális célkitűzés megvalósítását is elősegíti: az éhezés megszüntetését és a szárazföldi ökoszisztémák védelmét.
Az elismerést a nemzetközi pr-szakma legjelentősebb globális versenyén, a Golden World Awards barcelonai gáláján adták át pénteken. Idén 38 kategóriában jutalmazták a kampányokat, valamint kiosztották a két legrangosabb elismerést, a fődíjat és a Globális Fenntarthatósági Nagydíjat. A program sikerének jelentőségét növeli, hogy a Tehetsz méh többet! már több nemzetközi és hazai díjat nyert el:
A díjjal elismert Tehetsz méh többet! program egyik eleme Európa legnagyobb, Zümmögés a múzeumban címmel megrendezett kiállítása, amely 2022-ben nyílt meg a Magyar Természettudományi Múzeumban. A jelenleg is megtekinthető tárlat rengeteg szemléltető eszközzel vezeti be a látogatókat a méhek és a többi beporzó életének rejtelmeibe, a mézkészítés kulisszatitkaiba, a többi között látványos animációs filmek, egy autó nagyságú méh és egy méhkaptárlevegős bemutatószoba segítségével. A kiállítást már mintegy százötvenezren nézték meg – jelezte a Pressinfom a közleményében.
A Tehetsz méh többet! program keretében a Pressinform egy országos óvodai rajzpályázatot is szervezett, amelyen 3–7 éves gyermekek saját eszközeikkel mutathatták meg, milyen fontosak életünkben a méhek. A pályázaton minden hetedik magyarországi óvoda, valamint negyven határon túli település képviselte magát, a gyermekek összesen 6300 rajzot küldtek be.
A Tehetsz méh többet! programot a Pressinform pr-ügynökség szervezi a Pannon Értéktár, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület és a Magyar Természettudományi Múzeum megbízásából.
A Tehetsz méh többet! program korábbi díjai:
A 30 éve alakult Pressinform a hazai professzionális kommunikáció egyik megalapítója, prémiumszolgáltatásokat nyújtó stratégiai kommunikációs ügynökség és felső vezetői tanácsadó. Az ügynökség az elmúlt három évtizedben több mint 200 prémiumügyfélnek dolgozott, sikeresen menedzselte multinacionális és hazai márkák, szervezetek kommunikációját a legkülönbözőbb iparágakban.
(Borítókép: Pressinform)