Index Vakbarát Hírportál

Elhagyják a nagy hirdetők Elon Musk X-ét

2023. október 24., kedd 11:15

A világ legnagyobb hirdetőinek túlnyomó többsége nem reklámoz már az X-en, miután Elon Musk felvásárolta a céget – több reklámelemző cég is ugyanerre jutott. Muskék ezzel szemben azt állítják, hogy a nagy hirdetők 90 százaléka visszatért a felületükre.

Az Ebiquity marketing- és média-tanácsadó cég adatai azt sugallják, hogy a legtöbb nagy hirdető már nem költ az X-re (korábban Twitter).

Mivel a cég a 100 legnépszerűbb hirdető közül 70-nel együttműködik, tisztában van az adatokkal, és azt látják, hogy múlt hónapban közülük mindössze ketten hirdettek az X-en – tette közzé az Insider bennfentes információit. 

Ezzel ellentétben az X vezérigazgatója, Linda Yaccarino és Elon Musk a közelmúltban még azt jelentették be, hogy a nagy hirdetők 90 százaléka visszatért a felületükre.

Az Ebiquity az elemzései alapján komoly aggályokat fogalmazott meg Musk és Yaccarino nyilvános nyilatkozatainak megbízhatóságával kapcsolatban. 

A cég nem nevezte meg az X-et elhagyó hirdetőket, de a legutóbbi pénzügyi jelentések szerint a média-tanácsadó ügyfelei közé tartozik a Google, a Walmart, a Vodafone és a General Motors is. A stratégiai igazgató úgy fogalmazott, „ez olyan visszaesés, amelyet korábban egyetlen jelentős hirdetési platform esetében sem tapasztaltak”. 

A megbízhatóság miatt aggódnak

Cáfolták továbbá Linda Yaccarino, az X vezérigazgatójának kijelentéseit, aki a múlt hónapban arról beszélt, hogy „a 100 legjobb hirdető 90 százaléka az elmúlt tizenkét hétben visszatért az X-hez”, megemlítve köztük a Nissant és az AT&T-t. 

Az X szóvivője azóta tisztázta, hogy a 90 százalékos adat az X 100 legjobban költő hirdetőjére vonatkozik az előző évből, azonban az Ebiquity megállapításait nem kommentálta. 

A még Twitter néven futó platform legnagyobb ügyfelei jellemzően a legtöbbet költő globális hirdetők közé tartoztak, mint például az Amazon, az Unilever Global, a Coca-Cola és az IBM – jelentette korábban a Bloomberg.

A hirdetők azért állították le vagy csökkentették drasztikusan az X-re fordított kiadásaikat, mert aggódnak a hirdetési platform általános megbízhatósága és hatékonysága miatt 

– nyilatkozta a média-tanácsadó cég.

Egy másik reklámelemző cég, a Guideline külön elemezte a hirdetők jelenlétét az X-en, és megállapította, hogy Muskék amerikai reklámbevétele havonta legalább 55 százalékkal csökkent a hatalomátvétele óta. A Media Matters nevű megfigyelőcsoport sem tétlenkedett, ők azt állapították meg, hogy bár egyes hirdetők technikailag visszatértek az X-re hirdetéseket vásárolni, csak a töredékét költik a korábbiaknak.

A marketingcégek hivatalos nyomon követést és átláthatóságot sürgetnek.

Rovatok