A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) egyeztetéseket kezdeményezett a kormánnyal. A szervezet azt javasolta, hogy legalább újabb egy évvel, 2025. január 1-jéig hosszabbítsák meg a reklámadó 2024. január 1-jéig tartó felfüggesztését – tájékoztatta a szövetség kedden az MTI-t.
A reklámszövetség elnöke, Gulyás János és a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal között zajló egyeztetések ismét biztatók a Magyar Reklámszövetségre nézve, hiszen a kabinet fontolgatja a reklámadó felfüggesztési időszakának kiterjesztését újabb egy évvel.
A szervezet ismertette, a miniszterelnöknek eljuttatott levelükben és a Miniszterelnöki Kabinetirodával folytatott egyeztetések során hangsúlyozták, hogy a reklám- és médiaipari vállalkozások szeretnének továbbra is tisztességesen hozzájárulni a különböző adók megfizetésével a jövő évi magyar költségvetéshez, de
a szakmai szereplők változatlan és egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése éppen a várt gazdasági növekedés ellen hatna.
A közlemény szerint a reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, azonban terhelése a reklámadóval kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, a gazdasági fejlődésre, a GDP-re. Az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya szerint minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét.
A szervezet felidézte, hogy tavaly a reklámszövetség sikeres egyeztetéseket folytatott a miniszterelnök kabinetfőnökével, így 2022 novemberében a parlament megszavazta a reklámadó felfüggesztését 2023. december 31-ig.