Elképesztő kommunikációs eszközhöz folyamodva, győzelmi húrok pengetése mellett tájékoztatja az ügyfeleket a Vodafone, hogyan spórol a 15 százalékos díjemeléssel.
A Vodafone győzelmi rakéták durrogtatása kíséretében vezeti le a lakosság számára, hogy mennyit spórol nekik azzal, hogy bár 22,01 százalékkal is emelhetné a díjakat, ám – jó szolgáltató ott segít, ahol tud alapon – ők „csak” 15,4 százalékkal teszik ezt meg. És ami a legfontosabb üzenet, ezzel spórolnak a kedves ügyfélnek. Sőt – teszik hozzá – az emelt díjakat nem január elsejétől, hanem csak március elsejétől számlázzak ki.
Örömmel értesítjük, hogy az elmúlt hónapok kedvezőbb gazdasági hatásai, továbbá ügyfeleink anyagi terheinek mérséklése érdekében 2024-ben az előző évi KSH fogyasztói árindex alapján számított 22,01 százalékos díjkorrekció helyett jelentősen kedvezőbb, mindössze 15,4 százalékos díjkorrekciót alkalmazunk a publikus tarifákat használó lakossági és kisvállalati ügyfeleink esetében.
Mentségükre legyen mondva, hogy egyes kedvezmények mértékét is ugyanennyivel emelik „így az Ön számára nagyobb mértékű kedvezményt biztosítunk március 1-től”. Azt nem részletezik, hogy ez mely kedvezményeket érinti.
Érdemes ízlelgetni az Európa-rekorder infláció, az élelmiszerárak egy év alatt történő megduplázódása, az ezzel párhuzamos – egy éve velünk élő – reálbércsökkenés, valamint a megélhetési nehézségek mellett micsoda könnyebbség, hogy „csak” 15 százalékos díjemelésben részesülnek a vállalat ügyfelei.
Alapesetben persze nem a díjemeléssel van a fő probléma (természetesen azzal is), de kommunikációs trükkel „eladni”, hogy kvázi megtakarítanak az ügyfélnek azzal, hogy kevesebbel emelik a díjakat, mint amivel emelhetnék, minimum ízlésbeli és etikai kérdéseket vet fel, nem mellesleg megtévesztésre alkalmas.
(Borítókép: Paul Hanna / Bloomberg / Getty Images)